Cronică de concert Hollywood Vampires la Romexpo, 8 iunie 2023

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 9 Iunie 2023

Unul dintre show-urile verii e cu siguranță concertul supergrupului Hollywood Vampires, din care fac parte vedetele Johnny Depp, Alice Cooper, Joe Perry și cărora li s-a alăturat la chitarăTommy Henriksen, basistul lui Cooper. Despre cei trei muschetari, cu Henrisken patru, ca în roman (bine, pe scenă au fost șapte muzicieni cu totul), sunt multe de zis. Ideea de a forma această trupă este una în sine faină, mai ales dacă ținem cont că Depp este mai degrabă un star al cinematografiei, dar cu un suflet de rocker talentat la chitară mai ales. Alice Cooper și Joe Perry sunt două legende ale muzicii rock, primul solo, iar celălalt alături de Aerosmith, iar Henriksen a dovedit că e un muzician excelent. Trupa, formată în 2012, a scos două albume, un self titled în 2015 și Rise în 2019.

Primul album a avut invitați numai unul și unu, precum Paul McCartney, Dave Grohl sau Slash, în timp ce al doilea a fost compus mai degrabă "în familie". Ambele au avut succes, la fel trupa în sine, așa că din când în când mai dau concerte sau pornesc în turnee. Hollywood Vampires a mai fost în România în 2016 , iar concertul de aseară ar fi trebuit să se țină în 2021, dar a fost reprogramat din cauza pandemiei. În deschidere a cântat trupa 12 Limbs pe care am mai văzut-o chiar de curând, în cadrul festivalului Metalhead Meeting. Concertul, organizat de Metalhead și BestMusic Live a avut loc în parcarea C de la Romexpo, pe o vreme superbă de vară. Trupele nu au adus merch din păcate.

Despre 12 Limbs nu am foarte multe de adăugat, doar că de data aceasta am apucat să văd mult mai mult din trupă, pe aceeași scenă ca în urmă cu o săptămână și ceva. 12 Limbs își trage seva din rockul acela sănătos, direct, cu multe inflențe indie și alternative, are o prezență scenică bine pusă la punct. De data aceasta publicul a fost și mai odihnit, fiind prima și singura trupă din deschidre, așa că a primit reacții chiar mai bune decât prima dată. Muzica lor este accesibilă și sună foarte bine live.

Hollywood Vampires este un proiect de succes. Nu avea cum să iasă ceva rău cu atâția muzicieni talentați laolaltă, dar rezultatul e chiar peste aștepări. Trupa cânta un hard rock sănătos, ca în anii de glorie ai genului (`70,`80, ), și pe scenă fac și cover-uri după piese clasice de la The Doors, David Bowie sau The Who printre alții. Se vede că toți sunt versați și știu să pună în scenă un spectacol, aseară au existat momente solo (de tobe, de chitară, de bas) așa cum puține trupe mai fac în ziua de azi. Bineînțeles că foarte multă lume a venit să-l vadă pe Johnny Depp și spre marea lor bucurie acesta a avut mai multe momente ale lui, primul fiind când a cântat piesa „People who died” (cover The Jim Carroll Band) și a fost chiar o interpretare impresionată fiindcă în spate, pe ecran rulau poze cu muzicieni care au murit. Stăteam și mă gândeam că fără toți acești oameni lumea ar fi fost mai tristă.

Mare parte din mitologia trupei se bazează pe onorarea marilor morți din muzica rock (la care se adaugă imaginarul vampiristic) . Numele trupei e un omagiu adus clubului de băutori cu același nume din anii `70, pe care l-a înființat Alice Cooper. Mulți dintre membrii ei au murit, și trupa le-a dedicat printre altele piesa „My Dead Drunk Friends” de pe albumul de debut. Trupa a cântat, în cinstea lor, și un cover David Bowie, „Heroes”, tot cu Depp la voce. Bătrânul pirat duce bine și la chitară, și la voce, și pare că și-a revenit bine după evenimentele recente. Melodia a fost dedicată în mod direct memoriei lui Jeff Beck, unul dintre marii chitariști ai lumii, mort anul acesta. Era bun prieten cu Joe Perry care a avut și el o seară bună, fiind în formă, atât la chitară, cât și la voce. Partea frumoasă la un astfel de concert cu superstaruri e că de-a lungul serii fiecare e scos în față și dă ce are mai bun. Trupa a cântat și un cover Aerosmith, Walk this way.

Alice Cooper, pe care visez să-l văd live de când eram adolescent, a fost aseară într-o formă de zile mari, cu vocea exact cum mi-o imaginam, cum speram. S-a menținut bine, se mișcă bină, e amuzant pe scenă, face glume, e un performer în cel mai pur sens al cuvântului. El a cântat cele mai multe piese cu vocea, ne-a cântat și la muzicuță și a încheiat seara cu piesa lui clasică, „School's Out”, pe care trupa a combinat-o cu refrenul de la „Another brick in the Wall, Part. 2” de la Pink Floyd. Trupa a dat aseară startul noului turneu. A fost un concert de aprape 1h30, bine pus la punct inclusiv vizual, nostalgic, aș putea zice că liniștit, oamenii au dansat, au cântat, s-au bucurat, a fost o atmosferă old school.

Setlist Hollywood Vampires :
  1. I Want My Now
  2. Raise the Dead