Cronică de concert Flogging Molly în club Quantic, 12 iunie 2023

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 13 Iunie 2023

Uneori o doză bună de punk e tot ce-ți trebuie pentru o viață sănătoasă. Uiți de grijile de zi cu zi, de politică, deCronică de concert Flogging Molly în club Quantic, 12 iunie 2023 supărări (chiar dacă versurile unor piese îți amintesc de toate acestea) și te lași în voia muzicii și îți permiți câteva ore de revoltă, chiar dacă în mare parte artistică. Seara de luni, 12 iunie, a strâns în clubul Quantic din București un număr foarte mare de oameni veniți să vadă formația irlandezo-americană Flogging Molly, în mod cert un eveniment marca Metalhead de neratat pentru cei cărora le place o doză de muzică celtică în punk rock-ul lor. În deschidere a fost trupa englezească Pet Needs, o certă surpriză. Ar fi mers un concert în aer liber, fiindcă atmosfera a fost încinsă la propriu și la figurat. A fost merch, a fost bine.

Cei de la Pet Needs au ținut să ne spună că au condus din Anglia până la noi și mi i-am imaginat pe băieți în duba lor, cu muzica la maxim, distrându-se în drumul spre România. Am această viziune întrucât pe scenă trupa e foarte amuzantă, activă, se spun povești, se transmite o atitudine bună, de detașare, dar cu o doză de seriozitate. Pentru prima dată în România, Pet Needs ne-a arătat că "punk's not dead" și după show-ul pus în scenă tind să dau dreptate acestei trupe formate în urmă cu câțiva ani și care a debutat cu albumul „Fractured Party Music” în 2021. Pe scena din Quantic, Pet Needs a cântat doar 30 de minute, dar în acest timp relativ scurt trupa a reușit să provoace multă agitație.

După cum a zis și vocalul, scopul lor e să încălzească publicul pentru Flogging Molly, lucru pe care l-au și făcut, dar nu doar atât. Chiar dacă trupa abordează un punk rock direct, tipic englezesc, cu o doză de modernitate față de marile trupe ale trecutului, dar fără mari inovații, muzica lor este captivantă și cred că mulți dintre cei care i-au descoperit abia acum își vor aminti concertul lor și-i vor asculta și acasă. E păcat că au fost cozi foarte mari la băuturi și mulți oameni au stat afară, dar clubul a fost îndeajuns de plin încât atmosfera să fie una deosebită. Trupa a cântat piese precum: Punk Isn't Dead, As the Spin Cycle Span, Lost Again sau Overcompensating.

Flogging Molly este una dintre acele trupe despre care auzi că ar fi tare live, vezi filmări, dar până nu ajungi la un concert de-al lor nu realizezi cu adevărat de ce e în stare. Trupa, înfințată în 1995, condusă de vocalistul Dave King, și cu șapte albume la activ, are capacitatea de a transforma un club într-o sală de dans. E adevărat de altfel că piesele lor scurte și dinamice sunt și foarte ritmate, la acest lucru contribuind din plin instrumentele tradiționale precum acordeonul, banjo, flautul sau vioara. Este o combinație fatală între muzică tradițională celtică și punk rock, și melodiile lor te îndeamnă la băut, la dansat, la cântat, la petrecere. Totuși, unele piese precum „Float” sau „Whistles in the Wind” au o doză mare de seriozitate și transmit un mesaj puternic despre depresie sau prietenie.

Cei șapte membri ai trupei au umplut scena și nu s-au oprit din cântat timp de aproape două ore. Setlistul lor a făcut dreptate întregului catalog discografic al trupei, dar s-a concentrat pe cel mai nou album, Anthem, lansat în 2022 la casa de discuri Rise Records. Concertul face parte dintr-un turneu de promovare al acestui album, dar trupa nu uită să cânte piese mai vechi, unele de-a dreptul uitate să fie incluse în setlist-urile din ultimii ani (precum „Seven Deadly Sins”). Cred că toată lumea a fost mulțumită de piesele alese (pe cât e posibil să-i mulțumești pe toți, mereu se va găsi cineva care iubește o piesă de pe primul album și care nu a mai fost cântată de la lansare) și cu siguranță pot afirma că oamenii s-au distrat și au cântat.

Clubul a fost arhiplin, probabil a fost sold-out sau pe aproape, iar trupa a știut să se facă plăcută prin intervențiile dintre piese ale lui King, un adevărat performer și un tip amuzant, care a spus glume, a oferit bere câtorva fani din fața scenei, a depănat povești ca un unchi hâtru și a lăudat părinții care au venit cu copiii la concert. După atâția ani de activitate trupa pare mai tânără și mai activă ca niciodată. E adevărat, e prima dată când văd Flogy Molly live, cu toate că a mai fost la noi, dar ce am văzut, mi-a plăcut. Nu am mai ascultat activ în ultimii ani piesele lor, dar a fost și probabil va fi o prezență contantă în playlist-ul meu. A fost un concert dinamic, foarte distractiv, cu moshpit în fața scenei, cu dans în spate și cu oameni care au scos din ei energia pozitivă. Trupa a cântat piese precum: Drunken Lullabies, The Likes of You Again, Swagger, A Song of Liberty, Whistles the Wind, Tobacco Island, Float, Life Begins and Ends (but Never Fails), If I Ever Leave This World Alive, Black Friday Rule sau Salty Dog.