The Glimpse - Too Dumb to Be Boring (2018)

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 2 August 2018

(1)The_Glimpse_-_Too_Dumb_to_Be_B_fOlHWak3.jpgThe Glimpse este o trupă de pop-punk din Republica Moldova care în 2017 a câștigat concursul POT Music, fapt care a propulsat-o și i-a dat un bun start în carieră. Formația, compusă din Sasha Glimpse (guitar/vocals), Alex Michalic (drums), Pavel Malyshev (bass/vocals), aduce un aer tineresc în scena rock contemporană, punând mult accent pe un sound prietenesc și șăgalnic, așa cum putem observa ascultând primul EP al formației, Just A Question, apărut în 2014. În primăvara anului 2018 trupa a lansat un nou EP, Too Dumb to Be Boring, despre care voi scrie mai jos, dar înainte voi spune câteva cuvinte și despre primul EP al formației basarabene.

Ascultând muzica formației The Glimpse m-am simțit transformat din nou într-un adolescent al anilor 2000, care descoperă Blink 182, Good Charlote sau autohtonii E.M.I.L. sau O.C.S. Se pare că membrii trupei au fost foarte influențați de aceste formații, dar și de altele, care au transformat punkul furios al anilor '80 într-o muzică mai pașnică, tinerească, dedicată celor care nu se simt bine în pielea lor sau care suferă după prima despărțire sau primul refuz. De exemplu, piesa Swimming, este despre dorința de a-ți revedea iubita și de a te simți bine alături de ea. Celelalte piese de pe disc, Question și Boobies, au aceleași teme adolescentine și au un sound jucăuș, foarte potrivite pentru o petrecere. Îmi imaginez că trupa The Glimpse ar putea să cânte foarte bine la un party cu adolescenți și tineri, așa ca prin filmele americane ale anilor 1990-2000, cele în care se întâmplă o grămadă de lucruri ciudate și trupa își vede de treabă și cântă pe fundal.

Revenind la muzică, piesele mai noi, Forget You, Fairy Tale, See You Tomorrow și Perfect Day, care fac parte din EP-ul întitulat Too Dumb to Be Boring, lansat anul acesta, au un sound mai articulat, puțin mai matur, dar la fel de ludic și de melodic, punk și pop în aceeași măsură. Față de primele piese, care aveau un aer mult mai copilăresc, acestea sunt mult mai bine articulate, se aud mai bine instrumentele, semn că și producția e mai de calitate, și vocea este mai clară și mai curată. Titlul albumului, precum și versurile pieselor conțin acea doză de umor și autoironie care caracterizează foarte bine stilul muzical abordat și îl face pe ascultător să știe cumva la ce să se aștepte când va da play.

Forget You, piesa cu care începe discul, este și cea mai energică de pe album, foarte potrivită și pentru a începe un concert. See You Tomorrow este piesa „de dragoste a albumului, cea care are și cel mai memorabil refren dintre toate. Perfect Day are un sound mult mai heavy decât celelalte piese, cu un riff principal care parcă anunță o piesă metalcore și te aștepți în orice moment la un growl, dar în schimb avem parte de un cor pe fundal care se integrează bine în piesă. Fairy Tale beneficiază și de un videoclip foarte interesant, fiind și cea mai articulată și mai bine lucrată piesă a discului, cea care sintetizează cel mai bine soundul trupei.

Trupa nu inovează momentan, nici nu se îndepărtează prea mult de influențe spre a-și crea un sound cât mai personal, dar se observă o îmbunătățire de la o piesă la alta, precum și dorința de a experimenta și de a cânta din ce în ce mai bine. The Glimpse este o trupă care compune piese vesele și accesibile, care îi poate da ascultătorului o stare de bine. În plus, refrenele sunt catchy, îți rămân ușor în cap și acest lucru este excelent pentru o trupă care își dorește să aibă succes. Puteți asculta piesele lor aici, și puteți afla mai multe despre trupă pe siteul lor.

1. Forget You
  2. Fairy Tale
  3. See You Tomorrow