Rock The City ziua 3, Romexpo -1 iulie

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 2 Iulie 2012

Ziua a treia a adus și cei mai mulți oameni, lucru de așteptat ținând cont că headlineri au fost Guns N`Roses, trupă care chiar dacă nu mai e ce-a fost pe vremuri, încă atrage mulțimile. Adevărul e că au câteva piese cu adevărat bune și instabil cum e, Axl a fost mereu un vocal charismatic.

Înainte de cronica propriu-zisă țin să spun câteva lucruri despre organizare, pe care le-am mai citit și la alți cronicari sau pe care le-am auzit comentate în zilele festului: în primul rând, mare parte dintre cei de la Shelter Security nu au fost instruiți în privința a ceea ce se întâmplă la showuri rock/metal și mulți au reacționat mult prea violent când au fost puși față în față cu rockeri mai zeloși, care făceau crowd surfing sau se uitau peste gard când ieșeau prin spatele scenei astiștii. Nu așa se face treabă, nu a venit nimeni cu gânduri de revoltă sau de subminare a autorității, ci pentru distracție sau pentru a își vedea trupele favorite și e normal să fii copleșit de sentimente. În al doilea rând, prețurile au fost mult prea mari: 1 jeton (6 lei) pentru un pahar cu apă? Să fim serioși... De asemenea, delimitarea teritoriului pe zone: Golden, VIP și Normal Circle nu se face în general la festuri, când toată lumea plătește la fel și dacă totuși se face, măcar să se calculeze bine numărul de oameni care au plătit mai mult și să nu se facă ditamai zona de Golden care în cea mai mare parte a timpului a fost pe jumătate goală. Și din când în când sonorizarea a fost defectuoasă.

1-Rock_The_City_ziua_3_Romexpo__UakmxQw1.jpgPentru rockerimea română: vă plângeți că nu sunt concerte, că nu vin trupele, că e scump și aveți ocazia să vedeți la prețuri acceptabile o grămadă de trupe bune, dar nu veniți la concerte.

Prima trupă a zilei a fost Ugly Kid Joe, o trupă pe care eu nu o prea ascultasem, dar care mi-a făcut o impresie mai mult decât bună. Au un show demențial, sună brici, sunt plini de energie, solistul a sărit de pe scenă în public și a alergat dând mâna cu cât mai mulți oameni, a comunicat excelent și a încins publicul, oricum încins de căldură. Au cântat juma de oră, piesa mea favorită fiind Cat in the cradle, care m-a transpus într-o stare dosebită. Un concert foarte bun. Au promis că revin.

Within Temptation meritau să fie mai sus pe bill, dar oricum, un concert cu ei este ceva deosebit. Din punctul meu de vedere, la ora actuală, sunt cei mai buni pe aria gothic metal/ female vocalist, odată cu decăderea Nightwish sau cu trecerea Lacuna Coil pe ritmuri ceva mai comerciale. Și da, Sharon den Adel este cu adevărat frumoasă și are o voce minunată. Au cântat bine, au fost pimiți bine de către public și au trecut prin toate materialele lor, scoțând piesele cele mai bune și mai cunoscute. Showul lor a fost mai ritmat decât cel Lacuna Coil de ieri și mi-a plăcut mai mult. Sharon ne-a invitat să cântăm cu ea, și eu am făcut cum a zis (între noi fie vorba, aș face orice mi-ar zice ea) și ea a făcut tot ce putut pentru a crea atmosfera cea mai bună. Și eu zic că a reușit! Dacă mai vin, mă duc. Merită un show cu ei! Au cântat piese precum: Shot in the dark, Faster, What have you done, Ice Queen, Stand my ground sau Mother Earth. Un moment amuzant la sfârșitul concertului, în timpul piesei Mother Earth, când ăe scenă i-a fost aruncat un steag care nu era al nostru oricum, pe care ea a început să îl fluture, iar publicul a început să huiduiască, iar ea nu înțelegea ce se întâmplă, așa că l-a deschis și mai larg, l-a întors pe cealaltă parte, fără succes. Din fericire, un alt steag, al României a apărut pe scenă și în momentul când l-a arătat, publicul a început să aplaude. Ea a înțeles care era problema și a încheiat concertul în forță!

The Cult nu sunt printre preferații mei, dar asta nu înseamnă că showul lor nu a fost bun. Din contră, au fost chiar buni și vorbind mai apoi cu diverși oameni am aflat, de la un fan die hard, că au cântat pe sufletul lui. Ceea ce e bine. Ian Astbury a ținut să dedice fiecare piesă: "this is for the hard rock enthusiasts" sau "for you, motherfuckers", și de asemenea a atras atenția unu fumător că "smoking is bad for your lungs", ceea ce mi s-a părut amuzant, "crowd surfing, stage diving are fine, but smoking is bad", a mai completat el. Au cântat când soarele bătea cel mai tare, dar publicul a fost receptiv și i-a primit bine. Cei care i-au primit, fiindcă mulți parcă au venit la concerte mai mult pentru mici, bere și șuetă.

Pe Evanescence i-am adorat ca tot puștiul pe la 15 ani, când își lansau albumul de debut, Fallen, cu care au luat lumea pe sus. Am făcut parte dintre cei care visam la Amy Lee și îi scrijeleam numele cu briceagul pe băncile școlii în clasa a 8-a, așadar, un show cu ei a fost un moment așteptat, chiar dacă au trecut anii când eram fan înfocat. Dar asta nu înseamnă că m-am bucurat mai puțin de prestația lor, din contră, mi-au plăcut chiar mult. Amy Lee are vocea bună și unică în felul ei, și instrumentalul pe unele piese e numai bun de headbang. Lucru pe care l-am și făcut de altfel. Multe puștoaice venite special pentru Evanescence. Un moment regretabil a fost când au leșinat câteva tipe, de căldură, deshidratare, poate de emoții. Au fost cărate pe brațe la centrul de prim ajutor și ca prin minune, cei de la Securiy au început să împartă sticle cu apă în public.

Amy Lee a cântat și la pian, nu a fost foarte comunicativă, dar și-a făcut treaba bine și publicul a apreciat cum se cuvine prestația ei și a celorlalți mebru ai trupei.

Setlist Evanescence:
  • What You Want
  • Going Under
  • The Other Side
  • Weight of the World
  • Made of Stone
  • Lithium
  • Lost in Paradise
  • My Heart Is Broken
  • Sick
  • The Change
  • Whisper
  • Oceans
  • Call Me When You're Sober
  • Imaginary
  • My Immortal
  • Your Star
  • Bring Me to Life

Guns N' Roses sunt o apariție. Cu 8 membri în trupă, including Mr. Axl Rose, nu au cum să nu facă show. Toți sunt muzcieni de excepție. Dizzy Reed, Tommy Stinson, Chris Pitman, Richard Fortus, Ron "Bumblefoot" Thal, Frank Ferrer și DJ Ashba pe aceeași scenă, cu Axl Rose frontman, nu are cum să nu însemne show de excepție, atâta timp cât toate merg bine și nu sunt incidente, așa cum se obișnuiește la concertele Guns N Roses, în pare parte datorită temperamentului instabil al lui Axl Rose. Bineînțeles, lipsa lui Slash este evidentă, este resimțită, la fel și a lui Duff McKagan sau Matt Sorum, să numesc doar doi dintre cei mai cunocuți foști membru ai trupei, care alături de Slash, cel mai cunoscut ex-Guns, au făcut din Guns marea trupă care a fost și continuă să fie, cel puțin prin melodiile lor, unele cu adevărat bune, cum ar fi Nobember Rain (care este în opinia mea, una dintre cele mai bune piese compuse vreodată), Welcome to the Jungle sau Paradise City.

În primul rând, showul pe care îl orchestrează trupa este bun, cu artificii, proiecții de imagini pe ecrane, confetti, fum și alte efecte speciale și aseară nu au fost incidente și spre marea mea surprindere, trupa chiar a cântat 3 ore așa cum a promis si nu a întârziat decât juma de oră. Axl a fost cuminte, poate chiar prea cuminte și momentele mele preferate, în afară de piesa November Rain (da, poate sunt eu fixat pe piesa asta, dar e foarte bună!) au fost momentele solo ale fiecărui membru, care și-a demonstrat abilitățile muzicale. Cei 7 instrumentiști au arătat de ce fac parte din trupă.

Se pare totuși că Guns își revine, cel puțin live, și acesta este un lucru îmbucurător. Este foarte aiurea când mii de oameni așteaptă o trupă care nu mai vine și când vine, este jenantă, așa cum nu de puțin ori s-a întânmplat de-a lungul anilor. Din fericire, nu a fost cazul aseară, când în ciuda pronosticurilor proaste, eu cred că a fost un show bun, unul dintre cele mai bune probabiul din ultimaa vreme a trupei. Axl nu mai are vocea de odinioară, dar duce bine, a rezistat 3 ore și măcar dansul lui celebru încă este bun. Și nu s-a împiedicat decât o dată, dar nu a căzut, ceea ce e bine pentru el, pentru imaginea lui de artist și pentru imaginea trupei. Poate începe o nouă etapă, poate a fost doar o seară bună, dar cert e că oamenii au demonstrat de ce totuși sunt una dintre cele mai bune trupe din istorie. E adevărat, au tot schimbat membrii și au avut momentele lor jenante, însă încă se mai țin bine și în ciuda scepticismului meu, m-am bucurat marte parte din show. La fel și alții, care au cântat alături de trupă și au avut parte de un concert bun, fără incidente.

Setlist Guns N`Roses:

Splitting the Atom (Massive Attack song)
Chinese Democracy