Reviews / Photo Gallery / Interviews

Cronică de concert Hollywood Vampires la Romexpo, 8 iunie 2023

Author: Ion-Valentin Ceausescu, June 9th, 2023

Unul dintre show-urile verii e cu siguranță concertul supergrupului Hollywood Vampires, din care fac parte vedetele Johnny Depp, Alice Cooper, Joe Perry și li s-a alăturat și Tommy Henriksen, basistul lui Cooper. Despre cei trei muschetar, cu Henrisken patru, ca în roman (bine, pe scenă au fost șapte muzicieni cu totup), sunt multe de zis. Ideea în sine de a forma această trupă este una în sine faină, mai ales dacă ținem cont că Depp este mai degrabă un star al cinematografiei, dar talentat și la chitară mai ales. Alice Cooper și Joe Perry sunt două legende ale muzicii rock, primul solo, iar celălalt alături de Aerosmith. Trupa, ale cărei baze au fost puse în 2012, a scos două albume, un self titled în 2015 și Rise în 2019. Primul album a avut invitați numai unul și unu, precum Paul McCartney, Dave Grohl sau Slahz în timp ce al doilea a fost compus mai degrabă "în familie". Ambele au avut succes, la fel trupa on sine, așa că din când în când mai dau concerte sau pornesc în turnee. Hollywood Vampires a mai fost în România, iar concertul de aseară ar fi trebuit să se țină în 2022, dar a fost reprogramat din cauza pandemiei. În deschidere a cântat trupa 12 Limbs pe care am mai văzut-o chiat de curând, în cadrul festivalului Metalhead Meeting. Concertul, organizat de Metalhead și BestMusic a avut loc în parcarea C de la Romexpo, pe o vreme superbă de vară. Trupele nu au adus merch din păcate. Nu avea cum să iasă ceva rău cu atâția muzicieni talentați laolaltă, dar rezultatul e chiar peste aștepări. Cânta cântă un hard rock sănătos, ca în anii de glorie ai genului (70, 80, ), și pe scenă fac și cover-uri după piese clasice de la The Doors sa The Who. Se vede că toți sunt versați și știu să pună în scenă un spetacol, au existat momente solo (de tobe, de chitară, de bas) așa cum puține trupe mai fac în ziua de azi. Bineînțeles că foarte multă lume a venit să-l vadă pe Johnny Depp și spre marea lor bucurie acesta a avut monentul lui în care a cântat piesa People who died (cover The Jim Carroll Band) și a fost chiar. un moment impresionat fiindcă în spate, pe ecran a rulau poze cu muzicieni care au murit. Mare parte din mitologia trupei se bazează pe onorarea marilor morți din muzica rock. Numele trupei e un omagiu adus clubului de băutori cu același nume din anii 70, din care făcea parte și Alice Cooper. Mulți dintre membrii ei au murit, și trupa le-a dedicat printre altele piesa My Dead Drunk Friends de pe albumul de debut. Trupa a cântat și un cover David Bowie, Heroes, tot cu Depp la voce. Bătrânul pirat duce bine și la chitară, și la voce și pare că și-a revenit bine după evenimentele recente. Melodia a fost în memoria lui Jeff Beck, unul dintre marii chitariști ai lumii, mort anul acesta. Era bun prieten cu Joe Perry care a avut și el o seară bună, fiind în formă, atât la chitară, cât și la voce. Partea frumoasă la un astfel de concert cu superstaruri e că de-a lungul serii fiecare e scos în față și dă ce are mai bun. Alice Cooper într-o formă de zile mari, cu vocea exact cum mi-o imaginam, cum speram. El a cântat cele mai multe piese cu vocea, ne-a cântat și la muzicuță și a încheiat seara cu piesa lui clasică, School's Out, pe care trupa a combinat-o cu refrenul Another brick in the wall de la Pink Floyd. A fost un concert nostalgic, aș putea zice că liniștit, oamenii au dansat, au cântat, s-a bucurat, a fost o atmosferă oldschool. Aerosmith, Walk this way

You can see the event photo gallery at

Recommended