Opeth la Bucuresti sau un concert indelung asteptat

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 1 Martie 2012

Momentul mult așteptat s-a lăsat așteptat. Opeth au cântat aseara, dar după ce organizatorii ne-au lăsat să așteptăm cu orele în frig, la intrarea în incinta clubului Jukebox . Pe bilet scria 18:30 intrarea, 19:00 începe concertul. De fapt s-a intrat pe la 21:00 în club, dar în antreu și pe la 22:00 în club, când deja începuse să cânte prima formație, Von Hertzen Brothers. Eu am mai prins doar 3 piese, și nici de alea nu m-am putut bucura cum trebuie, pentru că era foială, oamenii erau supărați pentru cele întâmplate și până să intru în atmosferă, s-a terminat. Nu știu ce probleme au fost și de ce a fost atât de mare discrepanța dintre ora înscrisă pe bilet și cea la care a început de fapt showul, însă așa ceva nu se face. Nu e moral, corect, nu e normal într-o țară care se vrea civilizată și aliniată la normele europene să lași oamenii în frig cu orele, în fața clubului unde se ține concertul. Și nu e normală, în primul rând, o atât de mare întârziere. Nu e problema mea că s-a stricat un mixer, aceasta a fost varianta oficială, eu am venit să văd concertul la 19.00, așa cum scrie pe bilet, nu la 22.00. În orice caz, niciun organizator n-a venit, în nicio clipă, să dea explicatii. Oricum, o mare bilă neagră pentru asta oricui e vinovat.

1-Opeth_la_Bucuresti_sau_un_conc_KRzkXB4FB2.jpgVon Hertzen Brothers sunt pentru a doua oară în România, ei au mai cântat în deschidere la Pain Of Salvation, anul trecut, în octombrie. Cântă un metal progresiv, fusion like, foarte inspirat. Au două albume pe care vi le recomand. Din ce am putut să văd aseară, adică puțin și neconcludent, mi-am dat seama că sunt o trupă bună live și sunt sigur că atmosfera pe care o pot crea într-un concert normal, care să aibă măcar o oră, este deosebită. Pot spune că ce am auzit , mi-a plăcut și îmi pare rău că nu am putut să mă bucur cum trebuie. Aștept următorul concert.

După o luuuuungă așteptare, pe la ora 23.00 au intrat pe scenă Opeth, trupa pe care o așteptam, cel puțin eu, cu mare entuziasm, fiind una dintre trupele mele de suflet, și a început magia. Au început cu piese de pe Heritage, Devil's Orchard si I feel the dark și cam jumătate de concert au cântat melodii mai "la sentiment", din categoria celor fără growl, care se cam regăsesc pe toate albumele și în totalitate pe Heritage și au creat o atmosferă de toată frumusețea. Între piese, mister Mike mai scotea câte o glumă, căci, după cum bine se știe, el este comedy genius. La capitolul comunicare, nu știu altă trupă care să îi întreacă.

Dar publicul cerea piesele heavy,  dintrea acelea complexe și lungi, care te lasă stors de energie și fermecat, iar Opeth au purces spre carnagiu. S-a lăsat ceața (de fum) și s-a lăsat cu headbang amețitor. Opeth îți dau o stare deosebită, piesele lor sunt pline de emoție și de o apăsare studiată care nu te lasă indiferent.

Concertul a fost extrem de reușit, nu am ce să le reproșez la capitolul acesta. Oamenii își fac treaba cu pasiune și asta se vede, există o energie extraordinară, aproape mistică, pe care o transmit publicului și îl duce pe căi senzoriale și acustice nebănuite. Un concert care mie mi-a plăcut foarte mult, cu toate că nici acum, a doua oară când îi văd, nu mi-au cântat The Night and The Silent Water sau Ghost of Perdition. Și din câte mi-am dat seama, nici nu cred că o să le aud vreodată live, deoarece Akerfeldt spunea că e posibil ca pe viitor, Opeth să renunțe cam total la partea mai dark a discografiei și să fie mai "calmi", lucru care mie mi se pare o greșală imensă și sper să nu fie așa. Opeth nu concertează, îți oferă o experiență!

Despre club, nu prea știu ce să zic, e fostul Becker Brau în care am mai fost acum câșiva anu la Kreator și Eluveitie. Spațiul e mare, e încăpător pentru concerte cu mult public și are o acustică bună, dar prețurile sunt  mult prea mari și scena cam mică.

O seară care a începu prost, în frig, o așteptare prea mare și o organizare extrem de defectuoasă, dar concertul a fost de calitate și nu îmi pare rău. Din contră, aștept următorul concert. Cu Opeth.  Normal.

Setlist Opeth:
The Devil's Orchard
I Feel the Dark