In League with Satan. Venom la Bucuresti

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 15 Noiembrie 2011

A doua parte a primei ediții Rock Legends, organizată de Big Name Entertainment și Axa Valaha Productions a avut loc în seara de 12 noiembrie 2011, la Arenele Romane, locație acoperită și încălzită. Dacă în urmă cu o săptămână am avut parte de formația de thrash metal din Germania, Sodom, un nume așteptat de ani de zile, în această seara a venit rândul legendarei formații britanice Venom pentru a oferi publicului românrsc o bucată de metal întunecat și ucigător. Fie că îți place sau nu această formație, nu ai cum să nu îi recunoști meritul extraordinar pe care l-a avut în dezvoltarea muzicii metal. Cu albumul Black Metal,au dat numele unui gen care a făcut istorie, cu cellelalte albume de la începutul anilor 80 au fost printre primii care au dat startul thrash metalului, din care s-a dezvoltat death metalul and so on. Cu siguranță metalul ar fi arătat altfel fără contribuția lor. Așadar, fan sau nu, ocazia de a vedea live o trupă atât de controversată șide influentă nu trebuie ratată. Și trioul format din Cronos, La Rage și Dante a avut parte de peste 1000 de oameni care au scandat Venom-Venom și care s-au distrat, au făcut headbanging sau pur și simplu au privit și s-au bucurat de concert.

În deschidere au cântat trei formații românești, destul de tinere care au început să își facă un nume în underground. Startul a fost dat de Apa Sâmbetii, o formație pe care o știam de la concertul de anul trecut Negură Bunget din The Silver Church. Însă surpriza a fost mare pentru mine și cred că și pentru toți cei care îi știau dinainte. Dacă prima data mi-au lăsat impresia unei trupe ambițioase dar cam fără atitudine, cam timidă, acum se pare că băieții au mai crescut și și-au crescut și cojones. Pe primele piese au fost cam fail, dar asta din cauza sonorizării proaste, care însă s-a reglat și am putut să înțeleg mai bine ce vor oamenii să spună. Un vocal capabil și un fundal instrumental asigurat cu enrgie și încredere, mi-au lăsat impresia unei trupe care dacă nu se pierde pe drum, poate să ajungă sus. Am putut audia printre altele: "What the Moon Brings", "Tesseract", "Opium" și, of course, "Oratio Diabolis". Trupa a mulțumit pentru ocazia de a cânta în deschiderea Venom și apoi au putut fi văzuți în public.

Pe Kistvaen îi văd pentru a treia oară și pot spune că le așteptam recitalul. Aeastă trupă este o adevărată surpriză a ultimilor ani și odată cu lansarea primului album Unbekannte, au demonstrat că pot scrie un album bun. Din spusele lor, anul ce urmează va aduce al doilea album Kistvaen. Și în consecință, concertul s-a bazat mai mult pe piese ce vor apărea pe viitorul material, piese pe care le-au mai cântat,dar și o melodie în premieră, Emotional Holocaust. Atmosfera pe care o crează băieții, nu este una care să îndemne la headbang sau manifestări fizce, ci mai degrabă la trăiri interioare. Muzica te acaparează încet dar sigur și te poate transpune într-o stare melancolică. Un recital special. Printre altele, am putut asculta: Journey in Cold Blood, Dysomnia, The Deepest Cut. Mi-aș fi dorit să ascult și Void, dar n-a fost să fie.

Mediocracy au șanse să ajungă mari de tot. Recitalul lor energic m-a dus cu gândul la Dillinger Escape Plan. I-am văzut pentru prima dată și m-au impresionat. Totuși sunt de părere că vocalul,care este bun,ar trebui să își diversifice mai mult maniera de a cânta. Parcă acum e puțin monoton (nu e cel mai bun cuvânt, dar nu îmi vine altul mai bun în minte) să asculți toate piesele în același registru. Dar combinația de genuri,crust cu punk ,metal, ceva deathcore, se îmbină cu succes și crează o masă de sunet plină de violență, energie, ură și sete de distrugere. Formația este bună de cântat în cluburi pline unde lumea să sară, să facă crowd surfing, moshiptt, stage diving etc. Printre altele, in această seară am putut audia : Destroy / Rebuild, Lie Simple Minds și Final Stand.

Lay down your soul to the gods of rock'n'rol !!!! La ora 22:00 s-au stins luminile, s-a lăsat ceața (fum, mai degrabă, dar am înțeles ideea) și cei trei mgnifici ai întunericului au intrat pe scenă. Se vede că anii și-au lăsat amprentta asupra lor, mai ales asupra lui Cronos, au îmbătrânit, însă pasiunea pentru muzică nu s-a diminuat. Concertul a început cu Black Metal una dintre cele mai celebre piese ale lor. Publicul a reacționat pe măsură. Mă uitam în jurul meu și vedeam oameni care chiar au așteptat ca Venom să vină într-un final și în România. Fani adevărați, cu tricouri cu goat head. Thrasheri, blackeri, punkeri, deatheri, toate categoriile de fani. M-a bucurat să văd o grămadă de puști, care nu veniseră doar pentru că e cool, ci pentru că ascultă Venom și metal.

Metal din fundul Iadului revărsat peste Bucureștiul tomnatic. Riffuri peste riffuri, versuri satanice, piese de pe majoritatea albumelor, inclusiv de pe ultimul material Venom, Fallen Angels. Pe alocuri sonorizarea a fost cam proastă (de exemplu pe prima piesă nu prea se înțelegea ce cântă Cronos) și uneori numărul de decibeli era mult prea mare. Am înțeles că asta a fost dorința trupei, să se audă cât mai tare.
În seara aceasta mi-am luat porția de Satan pentru un timp îndelungat. Un concert reușit, o trupă legendară, trei trupe românești bune. S-ar mai putea spune multe despre concert, însă vă invivit mai bine să invit mai bine să ascultați albumele trupei, albume care or să rămână pentru totdeauna în istorie.

SETLIST:

Black Metal
Bloodlust / Black Flame (Of Satan) / Bloodlust