Dirty Shirt – Freak Show

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 30 Martie 2013

Trupă veche în România, cu rădăcini datând din 1995, activă în prima formulă până în 2000 și reînviată în 2004, cu două albume full-lenght și mai multe demouri, Dirty Shirt a lansat anul acesta un nou album, intitulat sugestiv Freak Show. Albumul a fost bine primit de presa de specialitate și numele formației a început să fie, din nou, foarte prezent pe forumuri si site-uri, fiind astfel un pas important în receptarea acesteia. Stilul în sine este demn de luat în discuție: fiind o combinație de rock, metal, funk, cu elemete folk, etno și urme avangardiste ce aduc aminte de muzica de cabaret și horă, cu fragmente ce par a fi mai rupte de pe un album electro, este deosebit de ofertant și nu plictisește. Un ascultător trebuie să parcurgă de mai multe ori albumul pentru a îl înțelege în totalitatea sa și acest lucru este în sine un plus.

Ziceam că însuși numele albumului, Freak Show, este reprezentativ și interesant în sine, fiindcă oferă o idee despre ce ar putea cineva să găsească pe el: mult experiment, ciudățenii ce țin mai degrabă de zona industrială și refrenuri care par a fi rupte atât din cântecele de copii, cât și, de ce nu, dintr-un album pop reinterpretat de King Diamond cu ajutorul lui Serj Tankian. Pare destul de alambicat, dar piesele sunt bune, combinația aceasta nu dăunează și nu încarcă, ci oferă diversitate. Ascultând albumul, oscilezi între a sta și a pătrunde muzica și a sări de pe scaun, pentru a da din cap, a dansa, a cânta laolaltă cu trupa. Versurile nu sunt foarte complicate și au acea doză de catchiness numai bună, fără a cădea în comercial. În mare parte sunt versuri în engleză, dar pe anumite piese auzim grai românesc, așa cum este cazul celei de-a doua piese, Bad Apples, unde o voce (Rini pune in dificultate orice ascultator, el face vocile clean pe inalte, si cateodata are un timbru special :) ) ne îndeamnă:"Ține-o pe do /Å¢ine-o pe si /Å¢ine-o pe la mândruța mea /Å¢ine-o pe mi /Å¢ine-o pe re /Å¢ine-o intr-o petrecere.//Å¢ine-o pe do/ Å¢ine-o pe si/Å¢ine-o pe la mândruța mea /Å¢ine-o pe mi /Å¢ine-o pe re /Å¢ine-o pe re, mereu așa", ceea ce e destul de inedit și interesant pentru a atrage. Și în plus, vocile sunt destul de bune și se acompaniază într-un mod plăcut, pentru a da un alt plus albumului.

Coperta albumului este reușită, te face să fii interesat de muzică. Formația s-a maturizat și albumul acesta este mult mai închegat, mult mai unitar, lucru de apreciat și foarte bun pentru trupă, care și-a găsit cumva vocea, și la fel de bun pentru ascultători, care chiar au pe ce pune urechea și care sper, vor fi din ce în ce mai numeorși. În peisajul underground, Dirty Shirt sunt un nume pe care nu ar trebui să-l ocoliți, iar Freak Show, cu cele 11 piese ale sale, e un album numai bun de ascultat și reascultat.

1-Dirty_Shirt_ndash_Feak_Show_nQu4iIK4.jpg01. Ride
02. Bad Apples
03. Freak Show