Cronica si galerie foto Alternosfera, Changing Skins si Synops in Safe House

Autor: Cezar, 1 Aprilie 2012

Am asteptat cu sufletul la gura acest concert dupa amanarea evenimentului initial. Eram nerabdator sa ii ascult din nou pe cei de la Alternosfera, mai ales ca au lansat melodii noi.

Ajungem pe la 19:30 la locatie ca sa aflam ca intrarea se face la ora 21:00. Nu stiu de ce au ales ora aceasta tarzie, insa fiind vorba de Alternosfera, as fi stat si pana la ora 00:00... :)
Changing Skins
La ora 22:00 isi fac aparitia cei de la Changing Skins. Cu ritmuri energice isi incep show-ul, purtandu-ne prin mai multe stiluri de muzica, de la pop-rock pana la disco. A fost prima oara cand i-am ascultat si cred ca au reusit sa incalzeasca publicul. Melodiile lor aveau o structura foarte bine definita, in sensul ca aveau o multime de sunete, sintetizatoare, backing vocals care rulau de pe un laptop operat de Raluca - tobosarul trupei. Probabil ca din acest motiv mixul a fost foarte bine facut, vocea se auzea clar, iar bass-ul si cu toba mare duduiau gratie unui rand de woofere/boxe dispuse pe toata latimea scenei.

Overall, mi-au creat o impresie ok; se vede ca au lucrat mult la sunetul si aparitia lor pe scena.

Dupa fix o ora de cantat, intra cei de la Synops.
Synops
Toata lumea se astepta sa intre o trupa cu tot tacamul; au intrat doi oameni cu o masa de mixaj si un laptop. Au inceput ei mixajul, stil genul drum&bass/dubstep, si simteam treptat cum creste nivelul de frustrare si nivelul boxelor. Basi ca la balamuc de abia puteai sa respiri, sunete de tot felul, iar nivelul volumului parca crestea din ce in ce mai mult. Dupa vreo 15 minute le-a crapat mac-ul :) era un semn... dupa cateva minute l-au repornit, parca la un volum si mai tare. La un moment dat, majoritatea oamenilor erau cu degetele in urechi intrucat era omeneste imposibil sa asculti acele sunete fara sa pleci acasa cu leziuni la nivelul urechilor. Imaginati-va ca erau in jur de 95 de decibeli la intrare in incinta... Deja eram la nivelul de tortura, asteptam linistiti cu mainile in urechi (unii cu spatele la scena) sa se termine acest calvar si sa vina cei de la Alternosfera. Insa ei continuau ca bateriile Duracell fara pic de pauza de respiro. Pe alocuri se distingeau niste acorduri de la Blur si Prodigy... degeaba...

Oamenii care au platit bilet la acest concert, nu au platit pentru asa ceva, au platit pentru un concert rock, au platit sa ii vada pe cei de la Alternosfera. Deja era unul dintre cele mai asteptate evenimente cu 500 de bilete la pre-sale.
Dupa vreo jumatate de ora, publicul a inceput sa isi spuna parerea. Synops erau pur si simplu la concertul gresit. Exista cluburi si locatii dedicate pentru acest tip de "muzica", insa nu la un concert rock... Tipul de langa mine radea la mine in timp ce trimitea un sms cuiva : "Bine ca mi-am luat castile hahaha"...

Erau multe maini in aer, insa nu in sensul la care va ganditi. In scurt timp toata lumea le arata degetul, era o padure de degete in aer, oamenii scandau si huiduiau sa se termine aceasta tortura. Am observat ca in acel timp au dat tot ce inseamna frecvente inalte la maxim, posibil sa ne faca in ciuda sa luam degetele mijlocii din aer sa le bagam la loc in urechi, insa nu au reusit! Multumim persoanei care ne-a ascultat si a oprit sunetele... dupa 45 de minute de chin... "Multumim, sunteti niste meseriasi" a spus unul dintre baieti in timp ce isi strangeau repede sculele. In jurul meu erau numai injuraturi.

Cum au inceput sa stranga toata sala striga la unison: AL-TER-NOS-FE-RAA!!! AL-TER-NOS-FE-RAA!!!
Alternosfera
Toti membrii trupei Alternosfera au venit pe scena pregatindu-se in graba sa isi inceapa prestatia. Dupa scurt timp au inceput primele sunete, multimea era in delir! Baietii au inceput in forta cantand melodiile lor cunoscute, insa si melodii noi de pe albumul Virgula.

Imi pare rau sincer pentru ca s-a ales aceasta locatie pentru un concert asa mare. Au fost mult peste 500 de persoane in aceasta seara si pentru un eveniment de o asemenea marime cred ca Alternosfera merita sa beneficieze de sunet si lumini de calitate. Luminile din spatele scenei blinkaneau ca la discoteca, reflectoarele din fata scenei erau oprite, fumul curgea valuri...

Ce s-a intamplat ? Volumul era atat de mare incat nu puteai sa distingi intrumentele, abia se deslusea melodia. Publicul a fost fidel formatiei, au cantat din toate puterile lor versuri intregi si au stat eroic pana la final.
Alternosfera
Baietii de la Alternosfera au incins atmosfera la maxim, au dat tot ce au avut mai bun in ei, insa repet, este mare pacat ca noi, cei din public, nu am putut sa ne bucuram de un sunet de calitate, este pacat ca dupa cateva randuri nu se vedea nimic datorita luminilor gandite prost si datorita fumului (vezi ultimele poze).

Alternosfera
meritau o locatie buna, un sunet bun, niste lumini bune! Publicul a fost alaturi de ei intr-un numar foarte mare, iar eu sunt de parere ca este una din cele mai bune trupe rock de pe la noi.

Concluzia: Safe House nu este locatie de concerte rock. Mai mult, cine a dat numele locatiei a avut un umor negru extraordinar avand in vedere sistemul constructiv. Consider ca decizia de a aduce o trupa care nu are legatura cu tipul de eveniment a fost una neinspirata, iar sunetul este absolut ingrozitor. OK, ne-au demonstrat ca au boxe multe, ca boxele de basi pot fi folosite pentru a deplasa pietrele de la rinichi, ca au lumini adecvate pentru concert disco, ca au mai multi decibeli decat altii, dar cu ce cost ?

Ultimul eveniment Alternosfera in Bucuresti din 2011 a fost impecabil din toate punctele de vedere: lumini, sunet de exceptie, prestatia trupei, publicul a umplut locatia respectiva. Cumva ne asteptam la cel putin aceleasi conditii, chiar daca locatia era diferita.

Mare pacat... ABIA ASTEPT SA II REVAD PE CEI DE LA ALTERNOSFERA IN BUCURESTI !!! de data asta in niste conditii omenesti!

Cezar
Changing Skins