Cronica Megadeth la Arenele Romane, 22 mai 2013

Autor: Lenore, 24 Mai 2013

Unul dintre cele mai asteptate concerte ale acestei primaveri a fost cu siguranta concertul Megadeth de la Arenele Romane. Imi aduc aminte cu placere de concertul din 2005 din aceeasi locatie, cand Megadeth au venit prima data pe pamant romanesc si ne-au incantat cu un super concert, asa ca ma asteptam la o reluare a acelei seri.

Vremea a tinut cu trupele, publicul s-a prezentat in numar mare (Arenele au fost aproape pline!), toate conditiile unei seri ce se anunta perfecte erau intrunite.

Startul spectacolului a fost dat de Trooper, ai nostri targovisteni ce au deschis si pentru Iron Maiden, Judas Priest, Whitesnake si multe alte nume mari. Din punctul meu de vedere, prezenta lor la acest concert a fost o alergere excelenta si s-a vazut din reactia publicului ca au fost apreciati, asigurand o incalzire perfecta pentru Megadeth. S-a cantat, s-a dat din plete si s-a sarit pe "Nu Trebuie Sa Vrei", "Solii Turci", "Vlad Tepes", "Voodoo"sau "Tari Ca Muntii". Nu stiu ce alta trupa romaneasca ar fi putut sa aiba un efect atat de puternic asupra unei multimi asa mare de oameni. Au existat mici probleme de sunet, le-am sesizat cu totii dar asta nu i-a impiedicat pe Trooper sa faca un spectacol frumos.

Arenele s-au umplut si toata lumea astepta nerabdatoare capul de afis. S-a intarziat mai bine de 40 de minute, lucru cu care nu prea mai suntem obisnuiti. In ultima vreme, avand parte de multe evenimente mai mult decat reusite, ne asteptam la acelasi nivel pentru toate concertele mari. Se poate si la noi si s-a vazut in nenumarate randuri. Se prea poate sa fi fost vina trupei, insa tot a fost un inceput cu stangul.

Megadeth au urcat pe scena putin inainte de orele 22:00 si au fost primiti cu urale. Una dintre trupele Big 4 este din nou la Bucuresti! Insotit de trupa sa de muzicieni alesi pe spranceana, Dave Mustaine, imbracat ca de obicei in alb da startul unui nou turneu mondial chiar in Bucuresti si arboreaza un steag romanesc pe microfonul sau. In cateva saptamani, Megadeth lanseaza un nou album, Super Collider, asteptat cu sufletul la gura de fani.

Remarcam inca de la primele piese ca vocea se aude foarte slab. Pacat, fiindca instrumentatia chiar nu poate salva totul din piese. Ma bucur de "She -Wolf"si "Skin O'My Teeth" dar cu greu inteleg anumite pasaje. Celebrand aniversarea albumului "Countdown to Extinction" anul trecut, Megadeth ne ofera un calup sanatos de piese de pe acest album.

Ma uitam la multime din tribune si am vazut cat de multi suntem. Atmosfera era inciendiara in primele randuri insa, cei din tribune si o mare parte din cei din spate au urmarit concertul fara a se manifesta in vreun fel. Sa fi devenit publicul asa blazat dupa atatea concerte mari ca nu se mai poate bucura de o trupa cum este Megadeth? Sa fie din cauza sonorizarii defectuoase? Nu stiu cine ar putea sa raspunda la aceste intrebari, insa concertul Megadeth nu prea s-a ridicat la inaltimea asteptarilor.

"A Toute Le Monde" sau "Symphony of Destruction" mai scot lumea din amorteala. Dave este comunicativ, ne multumesti ca suntem acolo si ne transmite toata dragostea lor. In continuare, cu greu inteleg ceva din ce canta el cu vocea, desi cunosc piesele Megadeth.

Avem si un bis, dupa care lumea o ia buluc spre iesire. A fost Megadeth pentru noi, cu parti bune si mai putin bune. Din cele mai putin bune, trebuie sa punctez un mare minus la capitolul compania care a asigurat securitatea acestui eveniment, Carpat Guard. 1-Cronica_Megadeth_la_Arenele_Ro_irt7BINNCL.jpgN-am inteles de ce a fost nevoie de 10-12 oameni de-a lungul scenei, care nu doar obstructionau vederea tuturor, dar care s-au mai si comportat mai rau ca niste animale cu colegii fotografi. Nu s-au respectat conditiile de fotografiere, s-au iscat iar discutii interminabile, timp si nervi pierduti aiurea din lipsa de comunicare si mai grav, s-a lasat cu imbranceli. Nu este posibil ca la evenimente atat de mari sa se intample asa ceva, nu este posibil sa ai o astfel de lipsa de respect fata de niste oameni care au venit doar sa-si faca treaba. Solutii exista, trebuie doar sa fie si putina bunavointa si speram ca Project Events vor lua in considerare parerile expuse de noi pentru evenimentele viitoare.

Acestea fiind zise, concertul Megadeth de la Arenele Romane este deja istorie asa ca noi ne gandim de pe acum la vara plina de concerte ce ne asteapta.

Hai cu rocku'!

Setlist Megadeth