Cronica lansare Remains of Pain - L.O.S.T. alaturi de Abigail, Spectral si Trooper

Autor: Alex, 5 Decembrie 2010

Intr-o zi de 4 decembrie lipsita de soare, dar foarte generoasa in precipitatii, clubul Fabrica a gazduit concertul de lansare al noului album semnat L.O.S.T., pe numele sau Remains of Pain.

Afisul evenimentului mai enumera inca trei trupe: Spectral, Abigail si Trooper. Ultimele doua mi-au produs un zambet larg inca de la citirea afisului, insa de la Spectral nu stiam la ce sa ma astept.

In aceeasi situatie se afla si majoritatea publicului; la inceputul recitalului se crease in fata scenei un spatiu liber de vreo 1-2 metri care mi-a permis sa ma misc in voie pentru fotografiere. Desi lipsiti de bassist, Spectral au avut o prestatie buna, piesele lor remarcandu-se prin ritmurile complexe, dar usor de prins si modul in care se completau chitarele pe partile melodice. Iar vocea a sunat mult mai bine decat ce am auzit ulterior pe inregistrari, si aici includ si prestatia lui Alex Niculae, vechiul vocal, care s-a alaturat fostilor colegi pentru piesa Blind. Clar, Spectral sunt o trupa de vazut live, nu de ascultat din boxe.

Dupa Spectral, a venit randul celor de la Abigail sa ne gadile placut timpanele. Si le-ar fi iesit perfect daca nu erau acele probleme tehnice care au culminat cu un sunet de chitara pe piesa Sweet Cruelty care efectiv m-a zgariat pe creier. Bine, probleme cu sunetul au avut toate trupele; insa aceasta inconvenienta a fost singura care a reusit sa strice o piesa. Mare pacat, deoarece Abigail este una din trupele care, prin muzica lor, reusesc sa creeze o atmosfera melancolica liricizata, diafana. Atmosfera care, incet-incet, m-a recuprins si s-a mentinut pana la sfarsitul recitalului, gratie prestatiei ireprosabile pe Kogaion, Moon Cathedral si, in incheiere, Sonet.

Era aproape ora 10 cand Trooper au urcat pe scena, incepand furtunos cu Ultima noapte a condamnatului la moarte. Dintr-o data s-a animat toata incaperea si am simtit briza cauzata de multimea de capete scuturand in jurul meu. Si cum nici eu nu-s de piatra, am cantat alaturi de ei piese ca Vlad Tepes, Tari ca muntii si Strigat. Pentru ca e imposibil sa nu te alaturi entuziasmului cu care publicul serveste fiecare concert Trooper, chiar daca ai un aparat foto atarnat de gat si esti cu ochii-n patru dupa cadre.
Singurul regret pe care il poti avea dupa un astfel de spectacol este ca n-a durat mai mult... auzisem dinainte ca Balaurul, Coiotul, John, Laurentiu si Oscar se cam grabesc, dar chiar si asa, ne-au oferit o ora minunata de heavy metal, in care au mai cantat Nu trebuie sa vrei, O viata este prea mult, Old School Baby si I Want to Break Free.

Si a venit si momentul mult asteptat. Dupa ultimele pregatiri, sarbatoritii, adica L.O.S.T., au intrat pe scena. Cu un setlist ce cuprindea nu mai putin de 15 cantece (14 pe hartie, ca Outro-ul nu era trecut), cu multa voie buna si umor, L.O.S.T. au intretinut o ambianta destinsa, dar in nici un caz plictisitoare. Timp de aproape doua ore au cantat piese adunate de prin toata cariera lor, au glumit intre piese (BB despre Vlad: "Ai mai multe idei cu cat ai par mai putin in cap"), noi am ras (replica lui BB: "Pai ce, ati venit aici sa radeti? Ati platit 15 lei sa ne ascultati cantand... daca mai si radeti, mai lasati 15 lei la iesire!"), s-au si filmat, iar noi ne-am simtit de minune. Asa au tinut-o tot concertul, chiar si la final, cand Razvan Alexandru de la Abigail li s-a alaturat pentru bis-ul Victims ("Asta nu-i si! Si e pe a treia ma, nu aici!").
L.O.S.T. au avut parte de un sunet ceva mai ok decat celelalte trupe, instrumentele completandu-se de minune pe toate piesele. Dintre cele noi, cel mai mult m-au impresionat Away, Remains of Pain, This Is My Life, Rise si, evident, Victims (Closure ramane preferata mea, dar nu se pune, ca o stiam dinainte). Albumul nou a fost cantat integral, si, dupa prima auditie, pot spune ca suna foarte bine. Dupa prezentarea albumui si cateva 'freebies' oferite de trupa si sponsori, au continuat cu Ziua ce vine, ceruta insistent si de public, si piesa ex-intitulata care in sfarsit a capatat un nume (pe care nu mi-l mai amintesc). Apoi au urmat Outro si bis-ul mentionat mai sus, dupa care Vlad a incheiat: "Gata, asta a fost tot... altele nu mai stim!"

Felicitari BB, Vlad, Dragos si Dorin pentru album, pentru un concert de lansare superb, si felicitari si tuturor celor care li s-au alaturat si i-au sustinut in aceasta seara.

Iata si setlistul complet:

1. Intro