Cronică de concert Villagers of Ioannina City în Quantic, 4 decembrie 2022

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 5 Decembrie 2022

Nu sunt tocmai foarte multe trupe cărora le ies experimentele și nu toată muzica rock și metal care incorporeazăCronică de concert Villagers of Ioannina City în Quantic, 4 decembrie 2022 instrumente atipice este demnă de a fi considerată inovatoare. Granița dintre măiestrie și kitsch este fină, ridicolul te paște când nu ai nimic de spus. Nu este cazul trupei Villagers of Ioannina City, o trupă fenomenală din, nu o să vă vină să credeți, Ioannina, un oraș din nord vestul Greciei, cu o plăcută priveliște marină. Poate de la briza mării le vine inspirația de a compune piese care îmbină rockul progresiv cu jazz-ul, cu muzica tradițională grecească, cu fusion-ul și pe alocuri cu metalul. Dar iată că mai apar din când în când și astfel de surprize, sub forma unor trupe ieșite din turmă care ajung să placă unui număr mare de oameni.

În general Grecia oferă trupe grele de metal extrem sau grupuri tradiționale, dar de data aceasta experimentul a primat și cele trei albume și un e.p. ale trupei formate în 2007 sunt dovada că se poate compune ceva nou și într-un gen căruia mulți i-au cântat prohodul. După un album self released în 2010, care promitea, fără a rupe, a urmat adevăratul debut cu Riza, în 2014, produs de Mantra Records. Albumul a fost bine primit de public, a adus trupei fani, concerte, turnee și a fost urmat rapid, în același an, de un e.p., Zvara/Karakolia. În 2019 a apărut Age of Aquarius, care a dus și mai departe muzica grecilor, în zone mai heavy, dar tot dominate de folk și de povești.

Aseară în Quantic, într-un concert organizat sub egida brandului SoundArt de catre Cavalleria Events, trupa a cântat timp de aproape două ore și ne-a plimbat, muzical, prin toate materialele discografice. Grecii nu sunt străini de țara noastră, ei au mai cântat și în 2020, în club B52 din București, dar și în Cluj, iar acum s-au reîntors în cadrul turneului „World`s on Fire Tour 2022”, care a trecut de asemenea prin Cluj și de data aceasta. Muzica lor este una care live aduce noi prospețimi, este energică, te încarcă și te bucură. Ritmurile rock sunt îmbogățite de elementele folk grecești și nu mă gândeam că un solo de cimpoi poate fi atât de metal, dar alături de un bass distrugător poate face magie. Flautul a fost și el extrem de metal aseară și chiar dacă trupa nu a cântat cu backing vocals, piesele de pe albume, foarte greu de reprodus live unele dintre ele, au sunat de minune pe scenă.

Știam că este o trupă ascultată, apreciată la noi, dar nu mă așteptam ca întreg clubul să fie plin de oameni de toate felurile, de la metaliști la fani de rock alternativ sau ascultători de muzică alternativă care s-au înghesuit și să cumpere merchandise din belșug. Nu a fost nicio trupă în deschidere, poate merita să aducă niște tinere speranțe sau să ofere o șansă unei trupe românești, dar concertul început undeva după ora 21.00 a fost unul dintre cele mai distractive și profunde la care am fost anul acesta. Distractiv fiindcă am dansat pe ritmurile lor arzătoare pe alocuri și profund fiindcă per total muzica lor este una cu multe straturi și versurile lor au un mesaj. Muzica unește și cei de la Villagers of Ioannina City au unit pentru o seară o mulțime de oameni diferiți, dar care au în comun dragul pentru muzică bună.

1. Welcome
  2. Age of Aquarius
  3. Nova