Cronică de concert Tons of Rock 2024 - Ziua 3

Autor: Sisanu, 14 Iulie 2024

Până în a treia zi de Tons of Rock, am început cu adevărat să simțim toți acei 16000 pași zilnici din primele zile ale festivalului.

Health

Prima trupă a zilei a fost Health, o trupă care cu siguranță a avut ceva fani în public. Oamenii din primele rânduri purtau tricouri cu trupa și chiar s-au simțit excelent. Health este o trupă americană de noise rock/industrial din Los Angeles, California. Si-au construit reputatia cu remixuri / coloane sonore video (Max Payne 3) dar si cu materiale originale. Sunetele care veneau de pe scenă au fost foarte interesante, cu lead-uri bune de synth și un groove interesant de la tobe. Vocea a complimentat muzica, alături de mostre și efecte sonore interesante.

În drum spre Scream Stage l-am văzut pe SKYND, care deschidea ziua pe Vampire Stage. O prezență cu adevărat colorată care a avut mulți fani în public. După o pauză rapidă și o înghețată, m-am dus să văd Valentourettes.

Valentourettes

Valentourettes este o trupă norvegiană înființată în 2003, care susține moștenirea iconicului Joachim Jokke Nielsen, care a fost o figură esențială în rock-ul norvegian înainte de moartea sa prematură. Mi-a plăcut foarte mult aspectul și eleganța lor pe scenă. Recunosc că nu am ascultat această trupă înainte, dar piesele lor sunt captivante și au un ritm bun. Long live Punk & Rock'N Roll!

Nova Twins

Nova Twins este un duo rock englezesc din Londra, format în 2014 de vocalista/chitarista Amy Love și basista Georgia South. Love are rădăcini iraniene și nigeriene, în timp ce South este de origine jamaicană și australiană. Muzica este centrată pe linia de bas, care servește drept bază pentru efecte și sunete de sinteză. Cântecele sunt foarte atrăgătoare și pline de viață și chiar știu cum să pună în scenă un spectacol. Cu siguranță sunt o prezență pe scenă și probabil că au avut cele mai numeroase pedale de chitară și bas din tot festivalul. Nu glumesc... aveau cam 30 sau 40 de pedale fiecare, fiecare cu propriul efect și rol în timpul spectacolului. Mi se pare atât de drăguț când descopăr muzică nouă la festivalurile din străinătate!

Orange Goblin

Revenind la Moonlight Stage după un prânz rapid, ne-am îndreptat spre Orange Goblin, o trupă de heavy metal drăguță și energică din Londra. Cu 9 albume de studio și mai multe materiale lansate, este evident că trupa are multă experiență pe scenă. Solistul este foarte carismatic și este foarte dinamic pe scenă.

Uriah Heep

Următorul act pe scena Scream - Uriah Heep. Este a doua oara cand ii vad live si inca pot spune ca sunt extrem de energici si carismatici, chiar si la varsta lor. Spre surprinderea mea, am aflat că au și un nou album – Chaos & Color – lansat în 2023. Grafica este foarte proaspătă și trupa a sunat mai bine ca niciodată. Au terminat cu Lady in Black, celebra lor piesă lansată în 1971. IToată lumea a cântat cu ei, a fost un moment foarte frumos.

Abbath

Am fost foarte încântați că putem să-l vedem pe Abbath în timpul zilei, o experiență nouă pentru noi. Chiar a adus cu el toată producția, cu două topoare uriașe pe fundal. Din cauza vântului și a unor controlere care au pornit greșit, ecranul de dezvăluire nu a mers așa cum era planificat și a fost îndepărtat de tehnicieni, chiar înainte de intrarea trupei pe scenă. Am observat, de asemenea, un costum nou din piele care arăta bad-ass și era foarte bine făcut. Sunetul a fost foarte bun și am putut vedea că trupa se simțea grozav pe scenă. Au avut fum, efecte de pyro și membrii trupei au interacționat între ei. Am stat aproape până la final și mi-a plăcut foarte mult setul lor. Abia aștept să-i revăd la Rockstadt Extreme Fest, în România.

Judas Priest

Una dintre principalele atracții ale zilei a fost, evident, Judas Priest. Legendara trupă rock a lansat o mulțime de hituri de metal bune de-a lungul anilor, precum Painkiller, Breaking the Law sau Turbo Lover. Luminile de pe scenă au fost foarte drăguțe, crucea fiind elementul central pentru primele melodii. Chitariștii au pozat mult, cu lick-uri delicioase și duete de chitară – sunetul semnătură Judas Priest. Halford a fost adus pe scenă de patru bărbați (ca un convoi) și purta costumul său neagră din piele, așa cum ne așteptam cu toții. Vocea lui a fost impecabilă, nimerind fiecare notă! Au cântat unele dintre melodiile noastre preferate și ne-am dus acasă cu celebrele versuri: This is the pain killer!

Seara a fost ceva mai rece decât ne așteptam, probabil ca urmare a furtunii de aseară. Cineva din autobuz ne-a spus că ne-am putea pregăti mai bine pentru vara norvegiană și suntem total de acord. Uneori, Google nu este suficient.

Setlist Judas Priest la Tons of Rock 2024

• War Pigs (tape)
  • Invincible Shield Tour Anthem (tape)