Cronică de concert Tons of Rock 2024 - Ziua 2

Autor: Sisanu, 14 Iulie 2024

Cronică de concert Tons of Rock 2024 - Ziua 2Am început a doua zi din Tons of Rock 2024 cu Doro la Vampire Stage.

Doro

Doro Pesch este o cântăreață germană de heavy metal, numită și "Metal Queen". Este prima dată când văd show-ul live și pot spune că mi-a depășit așteptările. Trupa se mișcă destul de mult pe scenă și are un grad bun de interacțiune cu publicul. I-am putut recunoaște pe câțiva dintre membrii de la I Am Morbid (chitare) și Beyond the Black (fost bas). Vocea ei este foarte drăguță și mi-a amintit de petrecerile la care mergeam cu toții în liceu, când ascultam muzică bună și dansam până venea dimineața. Ascultând concertul, am recunoscut mai multe cântece decât credeam inițial.

Oslo ESS

Oslo ESS este o trupă locală care a început ziua la Scream Stage. Un lucru grozav la setul lor a fost că le-au permis unora dintre fotografi să urce pe scenă pentru un cântec sau două. Nu am apucat să văd tot concertul pentru că mă îndreptam spre Moonlight Stage să-i prind pe cei de la Igorrr, dar muzica lor semăna puțin cu tipul de american highschool rock.

Igorrr

Nu este prima dată când îi văd live pe cei de la Igorrr, dar este ceva proaspăt ce nu vezi în fiecare zi. Igorrr combină o mulțime de genuri muzicale, iar mixul rezultat este ceva care te ia mereu prin surprindere. Totul este centrat pe DJ - principalul compozitor și multi-instrumentalist, care cheamă pe scenă atât o voce masculină, cât și una feminină, alături de alți membri ai trupei, cum ar fi chitara bas și tobe. Luminile au fost una dintre principalele atracții ale spectacolului, pe lângă compozițiile interesante.

Katatonia

Următoarea trupă la Vampire Stage era pe cale să înceapă. A fost puțin ciudat pentru mine să văd Katatonia în timpul zilei, dar o așteptam cu nerăbdare. Prima piesă nu a sunat atât de bine din punct de vedere vocal, dar dupa aceea totul a revenit pe drumul cel bun, așa cum ar trebui să fie. Chiar le admir sunetul! Instrumental, aceștia au un sunet impecabil de fiecare dată. Au cântat piese precum Birds, Colossal Shade, Opaline și preferatul meu, My Twin. Mi-a plăcut foarte mult că scena a revenit la o configurație normală, fără acea platformă din prima zi, așa că mai mulți oameni au putut să se bucure de spectacol și să vadă mai bine trupa.

Night Verses

Apoi, pe scena Moonlight, după un prânz rapid, am apucat să vedem Night Verses. Formați în Fullerton, California, Night Verses se disting prin utilizarea extinsă a efectelor de chitară, secțiunea ritmică complicată și vocea introspectivă și emoționantă. Stratificarea lor consistentă de efecte duce cu gândul la genuri precum space rock, art rock și shoegaze. Cu toate acestea, pasajele lor mai agresive și vocile evocă adesea elemente tipice metalului alternativ, post-hardcore și metalcore. Mi-a plăcut intensitatea melodiilor lor.

Opeth

O altă premieră pentru mine: Opeth în timpul zilei. Trupa a intrat cu un Mikael Åkerfeldt purtând o pereche de ochelari de soare extrem de cool. Toți au venit cu o bună dispoziție pe scenă. Mi-a plăcut foarte mult setul lor; au cântat unele dintre melodiile mele preferate precum The Grand Conjuration, The Drapery Falls și Deliverance. Sunetul a fost limpede și le-am admirat foarte mult chitarele.

Extreme

După o scurtă pauză ne-am dus spre Vampire Stage pentru a vedea Extreme pentru prima dată. Nu prea știam la ce să ne așteptăm sau cum va suna trupa și am fost cu adevărat uimiți, într-un mod pozitiv. Solistul era plin de mișcări de dans, toți membrii trupei erau în formă, iar chitaristul a cântat cu virtuozitate fiecare notă. Bineînțeles că au cântat "More than Words", moment în care tot publicul a cântat fiecare vers din răsputeri, creând o atmosferă plăcută. Scena a fost decorată într-un mod exotic, cu elemente din Turneul Pornograffitti - un oraș neon, cu panouri publicitare și semne sclipitoare.

W.A.S.P.

Următorul act de la Scream Stage - W.A.S.P. - își începea show-ul. Trupa a fost anunțată în locul lui Heart, care din păcate a fost nevoită să-și anuleze concertul din motive medicale. Blackie Lawless ne-a spus că are nevoie de scaun pe scenă din cauza unor probleme cu spatele. El a ținut un discurs despre întreaga situație nefericită și a subliniat că nu a vrut să anuleze spectacolul din cauza problemelor cu spatele și că își iubește cu adevărat fanii. Toate piesele clasice W.A.S.P. au fost nelipsite, precum Blind in Texas, The Idol, Miss you, Wild Child și I Wanna be Somebody. Mi-a plăcut foarte mult o fotografie în care parcul se reflectă în ochelarii lui de soare - vezi imaginile de mai jos.

Mr. Bungle

După spectacol ne-am bucurat de un elgbab delicios și de niște preparate din bucătăria thailandeză și apoi ne-am îndreptat spre Scena Vampire pentru a-l vedea pe Mr. Bungle. Mr. Bungle este un super grup american de rock experimental, care îi include pe Mike Patton, Trey Spruance, Trevor Dunn, Scott Ian și Dave Lombardo. La începutul spectacolului am putut auzi celebra 'Also sprach Zarathustra, op. 30' dar într-un stil incredibil de out-of-tune, semnalizând stilul experimental ce va urma. Cred că asta a dat tonul la ceea ce vom vedea în continuare, deoarece Mike Patton pare să se distreze foarte mult pe scenă. Au cântat chiar și câteva piese celebre reinterpretate precum 'I'm not in love', 'True' de Spandau Ballet și 'All by myself' - melodii care îți rămân cu adevărat în creier. A fost frumos să văd toate aceste legende pe aceeași scenă, distrându-se și cântând împreună.

Tsjuder

La Moonlight Stage, Tsjuder, o trupă norvegiană locală, aducea întuneric și black metal maselor. Mi-a plăcut foarte mult aspectul lor, cu vopsea alba, cruci cu susul în jos, cuie, iar iluminarea difuză a sporit cu adevărat ritualul. Muzica lui Tsjuder prezintă tempo-uri rapide, riff-uri de chitară alese cu tremolo și tobe necruțătoare, toate elementele esențiale ale black metalului tradițional. Sunt renumiți pentru stilul lor simplu și fără compromisuri, explorând frecvent teme de întuneric, rău și anti-creștinism.

Tool

Tool este una dintre cele mai importante trupe din segmentul rock progresiv, cu multe controverse și cu personaje exotice care înconjoară trupa. Toboșarul a intrat purtând un costum care arăta fibrele musculare ale corpului uman, Maynard James a intrat cu un mohawk multicolor cu țepi și chitaristul și basistul cu un aspect mai formal. Cu mișcările lor caracteristice, spectacolul a început cu 'Jambi'. Sunetul era limpede, iar scena era incredibil de bine sincronizată cu imaginile și videoclipurile de pe fundal. În timpul spectacolului lor, au cântat unele dintre melodiile noastre preferate și ne-a făcut pielea de găină după ce am putut experimenta acest spectacol live.

Cred că, în retrospectivă, Tool a avut cel mai bun sunet al întregului festival. Am citit un articol în care James spunea că urăște telefoanele în timpul concertelor sale live. Telefonul consumă toată experiența, și în loc să te bucuri de spectacol ajungi cu videoclipuri de proastă calitate care sună rău. Tind să fiu parțial de acord cu această afirmație. Pentru mine, acesta a fost un moment istoric pe care nu credeam că îl voi experimenta vreodată și am încercat cu adevărat să văd spectacolul cu ochii și prin propriile urechi - așa cum ar trebui să fie trăit un spectacol. Da, am imortalizat momentul prin câteva instantanee din momente cheie, dar ediția din acest an va fi amintită ca fiind cea în care am experimentat un concert live al trupei Tool!

Tool setlist at Tons of Rock 2024

• Third Eye (Intro)
  • Jambi
  • Fear Inoculum
  • Rosetta Stoned
  • Pneuma
  • Intolerance
  • Schism (Extended)
  • The Grudge
  • Flood
  • Ænema
  • (-)Ions (tape)
  • Stinkfist

Spre sfârșitul concertului am primit cu toții notificări că se apropie o furtună și că ar trebui să mergem cu toții încet spre casa noastră, așa că am făcut-o. Ce zi extraordinară! Abia aștept ce va urma zilele următoare!