Cronică de concert Tons of Rock 2024 - Ziua 1

Autor: Sisanu, 14 Iulie 2024

Cronică de concert Tons of Rock 2024 - Ziua 1Deci, iată-ne din nou, o altă ediție Tons of Rock - ediție aniversară de 10 ani! După experiența de anul trecut, am fost foarte entuziasmați de încă o rundă de muzică, prieteni și momente bune în parcul Ekebergsletta din Oslo.

Tons of Rock 2024 a avut loc între 26 și 29 iunie, la Oslo, Norvegia și a fost cu adevărat un eveniment remarcabil. Pentru noi, a fost o evadare răcoritoare din căldura dogoritoare a Bucureștiului, oferind o oportunitate de a ne reconecta cu prietenii și de a ne reîncarca cu muzică și vibrații bune.

Ziua 1: miercuri, 26 iunie 2024

Festivalul a început miercuri cu o intrare grandioasă, cu flăcări și produse gratuite esențiale unui festival, cum ar fi balsam de buze, protecție solară și apă. Faptul că toți participanții la festival au acces la apă potabilă gratuită este cu adevărat un lucru pe care TOATE festivalurile ar trebui să îl implementeze, în întreaga lume. Vremea, o temperatură confortabilă de 22°C , a fost o evadare binevenită dacă comparăm temperatura cu cele 40°C din București. Atmosfera prietenoasă a festivalului a fost evidentă încă din momentul în care am ajuns! Ne-a plăcut foarte mult că ne-am întâlnit cu prietenii noștri de anul trecut și că am putut crea noi amintiri.

Black Debbath

Deschiderea festivalului a fost facută de Black Debbath, o tradiție încă de la prima ediție a festivalului. Lectura dintr-un pergament lung în norvegiană, a dat un ton festiv. Ținutele lor unice, cu pălării în stil londonez și pantaloni scurți, cu mâneci cu tatuaje aplicate, au adăugat distracției. Muzica lor, adaptată pentru cea de-a 10-a aniversare a festivalului, a fost bine primită de public.

Fotografii au fost răsfățați cu un photo-pit uriaș, întrucât scena era pregătită pentru Metallica, cu propriul snake pit, o parte de scenă personalizată pentru a fi mai aproape de fanii săi. Acest lucru a făcut spațiul și mai mare decât de obicei și a fost o experiență cu adevărat plăcută pentru fotografi.

Motorpsycho

Apoi, ne-am bucurat de show-ul lui Motorpsycho la Vampire Stage. Trupa norvegiană de rock din Trondheim a oferit un concert bun și dinamic. Scena înaltă și platforma extinsă au fost cel mai probabil pregătite pentru show-ul Parkway Drive (care avea să facă un spectacol grozav câteva ore mai târziu). Sunetul a fost foarte bun și curat și ne-a plăcut amestecul de rock progresiv cu cel psihedelic.

Nervosa

După o gustare rapidă, ne-am îndreptat spre Moonlight Stage pentru a vedea Nervosa. Nervosa este o trupă braziliană de thrash/death metal. Trupa a reușit să lanseze cinci albume de studio și a semnat cu Napalm Records. De-a lungul anilor, Nervosa a avut mai multe schimbări de line-up, Gabriela Abud alăturându-se tobelor la începutul anului 2024. Trupa este extrem de energică pe scenă, iar sunetul lor thrash old-school a rezonat bine cu publicul, care cunoștea bine hiturile.

Saxon

Al doilea cap de afiș al zilei la Scream Stage a fost Saxon, o trupă de heavy metal pe care îmi place foarte mult să o ascult și să o văd live. Saxon s-a format în Barnsley (Marea Britanie) și a avut o prezență destul de mare în topurile din U.K. cu albumele lor, cu peste 23 de milioane de discuri vândute în întreaga lume. Toți membrii trupei sunt extrem de carismatici. Din 2023, Brian Tatler, chitaristul Diamond Head, i-a luat locul lui Paul Quinn, care a decis să renunțe la viața de turneu. Spre surprinderea noastră, el va fi invitat să cânte împreună cu Metallica la o melodie, mai târziu în noapte. Basistul era extrem de energic, iar chitariștii au interacționat bine între ei. Nu am stat până la final pentru că îmi doream foarte mult să prind Alien Weaponry la scena Moonlight.

Alien Weaponry

Aceasta este o trupă din Noua Zeelandă, formată la Auckland în 2010. Henry de Jong (tobosar) a format trupa împreună cu Lewis de Jong (chitare), cel mai recent membru fiind basistul: Tūranga Morgan-Edmonds. Toți membrii au origini maori, iar unele cântece sunt scrise și interpretate în limba maori. La intrarea pe scenă, toboșarul a executat un mic haka - un ritual de dans tradițional în țara lor - și în curând am văzut că basistul avea un moko pe față - o practică tradițională de marcare a poporului maori. Moko reprezintă individul, moștenirea și lucrurile pe care le-a realizat de-a lungul vieții. Muzica lor este extrem de interesantă, groovy și are o aromă asemănătoare trupei Sepultura.

Mammoth WVH

La Vampire Stage, am putut să vedem grupul Mammoth WVH, o trupă formată de către fiul lui Eddie Van Halen. Trupa a fost destul de statică pe scenă, dar muzica a sunat bine din punct de vedere tehnic. Wolfgang Van Halen este un chitarist deosebit de bun, iar vocea lui se potrivește stilului său muzical. Totuși, poate că este nevoie de mai multă ascultare a materialului trupei pentru a rezona mai bine cu muzica acestora.

Europe

Urmează pe Scream Stage să vedem legendara trupă Europe. De-a lungul carierei lor, au lansat unsprezece albume de studio și trei albume live și trei compilații. Joy Tempest este un frontman impresionant și chiar știe cum să țină publicul în priză pe durata întregului spectacol. Au cântat toate piesele clasicele ale lor, precum Rock the Night, Carrie, Superstitious, Cherokee și – bineînțeles – The Final Countdown, cu un solo de chitară perfect executat. Publicul a cântat fiecare vers și s-a bucurat de spectacol, o dovadă că trupa este încă relevantă și iubită în 2024.

Parkway Drive

După o scurtă pauză, Parkway Drive și-a început spectacolul la Vampire Stage. Știam că vor exista o mulțime de efecte pe scenă, inclusiv pirotehnice, și trupa a livrat tot ce avea în arsenalul său! Chiar nu știu cum a reușit solistul să stea întregul spectacol cu ​​o vestă mare și pufoasă - ținând cont de temperatura ridicată - dar cred că asta a fost propria sa protecție împotriva efectelor pirotehnice de pe scenă. Spectacolul lor a fost plin de energie, așa cum era de așteptat și au cântat melodii precum Prey, The Void, Chronos și Bottom Feeder, terminând în forță cu Wild Eyes. Din punct de vedere fotografic, spectacolul lor a fost cam dificil de surprins din photo pit, deoarece scena era extrem de înaltă, cam de 3 metri și ceva. Fotografii mai aventuroși au intrat în mijlocul publicului pentru a surprinde flăcările în toată splendoarea lor.

Rotting Christ

Rotting Christ își începuse deja concertul la scena Moonlight până am ajuns la show-ul lor. Cortul era aproape plin de oameni care au venit să vadă trupa legendară grecească. Sakis Tolis este un solist foarte carismatic, cu multă experiență pe scenă, trupa sa având în portofoliu 14 albume de lungă durată. Ne-a plăcut foarte mult concertul. Se pare că de fiecare dată când îi vedem live, efectiv nu avem ce să le reproșăm! Dau totul pe scenă și asta se traduce direct într-un fanbase care crește în fiecare an. Un mic pont: ascultați primul album solo Sakis Tolis: Among the Fires of Hell.

După o cină rapidă, ne-am îndreptat spre Scream Stage pentru ultimul headliner al zilei, cel mai mare act al festivalului:

Metallica

Întrucât doar câteva persoane au primit un permis foto, ne-am lăsat toate echipamentele deoparte și ne-am bucurat de spectacol alături de prietenii noștri. Ce mai poți spune despre Metallica? Sunt legende, sunt una dintre cele mai importante trupe de metal din lume și, deși fac mici greșeli pe ici pe colo, tot sună excelent live. Lars a avut unul dintre cele mai bune spectacole ale sale de mult timp (conform lui James Hetfield) iar James a fost foarte comunicativ cu publicul. Spre surprinderea noastră, l-au invitat pe Brian Tatler să cânte alaturi de ei piesa 'Am I Evil?' - un cover dupa grupul Diamond Head. Și a sunat extrem de bine!

Pentru noi, ca fani, au trecut prin discografia lor completă și au cântat majoritatea melodiilor noastre preferate, de pe albumele vechi și de pe albumele noi. Nu știu dacă a fost o problemă cu ecranele, dar la primele melodii aveau o imagine statică pe o parte a ecranului, în timp ce cealaltă arăta imagini live. După câteva melodii, problemele ecranului au fost rezolvate, dar încă nu știm dacă a fost o problemă doar pe marginea scenei, unde ne aflam sau dacă toată lumea a avut aceeași experiență.

Setlist Metallica la Tons of Rock 2024

• Whiplash
  • Creeping Death
  • For Whom the Bell Tolls
  • Enter Sandman
  • 72 Seasons
  • If Darkness Had a Son
  • Fade to Black
  • Shadows Follow
  • Am I Evil? (Diamond Head cover, with Brian Tatler on stage as guest)
  • Nothing Else Matters
  • Sad but True
  • Lux Æterna
  • Seek & Destroy
  • One
  • Master of Puppets

Ne-am dus să luăm autobuzul, dar în curând ne-am dat seama că acestea nu vor veni prea curând. Mulți oameni rupeau liniile și mergeau spre tramvai sau taxiuri și după vreo jumătate de oră de așteptare ne-am hotărât să facem același lucru. După o scurtă plimbare prin parc, am luat tramvaiul și am ajuns în camerele noastre, după o zi plină, dar obositoare.