Cronică de concert Starbenders și Palaye Royale la Arenele Romane, 8 martie 2023

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 9 Martie 2023

De ziua femeii, pe 8 martie, Metalhead a făcut cadou tuturor un concert cu o trupă pe val, Palaye Royale, care aCronică de concert Starbenders și Palaye Royale la Arenele Romane, 8 martie 2023 avut in deschidere o trupă în ascensiune, Starbenders. Cortul de la Arenele Romane a fost plin mai ales de tineri, fiindcă cele două trupe sunt ale generației lor, dar am văzut oameni de toate vârstele care apreciază muzica tinerilor artiști. Am fost curios să văd live această trupă care a crescut foarte muit în ultimii ani și care pare că are șanse să ajungă și mai sus. Palaye Royale are o imagine bine pusă la punct, albume apreciate și melodii catchy pe care le poți cânta la duș. Ambele trupe au avut merchandise, mai ales tricouri și hanorace, la prețuri cam piperate, dar am văzut că s-au vândut. Nu am văzut să aibă cd-uri sau viniluri, dar au fost și obiecte speciale, precum albume cu poze și povestea trupei.

Prima trupă a serii a fost Starbenders din Atlanta, Georgia, formată în 2013, cu două albume la activ, Heavy Petting din 2016 și Love Potion din 2020, la care se adaugă mai multe e.p.-uri. Trupa cântă un rock cu influențe goth și glam, după cum am putut vedea și din apariția scenică. Toți membrii trupei, în frunte cu solista Kimi Shelter, păreau veniți direct din 1980, cu o mașină a timpului dedicată muzicienilor. Nu-i știam și nu aveam așteptări, dar am fost foarte impresionat de piesele lor și de vocea versatilă a solistei. Au dominat scena, au făcut publicul să se miște, să danseze, să cânte cu ei și au avut și un puternic mesaj pozitiv, ne-au îndemnat să nu stăm în relații abuzive, să luam atitudine și să ne trăim viața așa cum vrem. Și ei au fost pentru prima dată în România și au oferit publicului un concert pe cinste.

Setlist Starbenders:
  1. Blood Moon
  2. Holy Mother
  3. BITCHES BE WITCHES
  4. Cover Me
  5. Seven White Horses
  6. The Game
  7. If You Need It
Formată în 2008 sub numele de Kropp Circle (de la numele celor doi frați care au pus bazele ansamblului muzical), din 2011 trupa și-a schimbat numele în Palaye Royale. Numele vine la la Palais Royale, o sală de dans la care s-au cunoscut bunicii celor doi frați și locul în care au decis să rămână împeună, astfel că putem spune că dacă această întâlnire nu ar fi avut loc, eu aseară aș fi avut alt program. Trupa are trei albume la activ, cel mai nou fiind Fever Dream din 2022. Palaye Royale se află într-un lung turneu prin Europa (și nu numai) și din fericire s-au oprit și la noi, ei fiind astfel pentru prima dată în România.

Dacă nu mă înșel, inițial trebuia să fie un concert de club, dar cererea a fost mare și astfel evenimentul s-a mutat la Arenele Romane, un loc mult mai potrivit pentu ei, întrucât au nevoie de un spațiu mai mare de desfășurare. Show-ul lor conține artificii, tunuri cu confetti, baloane mari și la un moment dat solistul s-a plimbat purtat de public într-o barcă pneumatică. Dintru început trupa a intrat în forță pe scenă și energia nu i-a părăsit până la ultima piesă. Solistul, Remington Leith, este un adevărat showman, pe langă faptul că are o voce foarte bună, dar nici cu ceilalți membri nu-mi este rușine. Leith a urcat pe scenă îmbrăcat într-o rochiță roșie și un top, semn că masculinitatea lui nu e fragilă și a făcut un show de ținut minte.

Piesele lor nu sunt cele mai complexe și nici nu au un mare grad de dificultate, dar sunt catchy și au versuri despre tristețe, dragoste, singurătate, vise cu care oricine poate rezona, mai ales în adolescență. Pe alocuri mi-a amintit de o versiune mai emo a trupei Placebo. Unele compoziții sunt mai melancolice, altele foarte rapide, apropiate chiar de metal, și pe scenă capătă oricum un plus de enrgie, astfel încât publicul a fost în priză toată seara. E posibil ca în câțiva ani, dacă oamenii se țin de treabă, trupa să ajungă și mai mare, fiindcă are tot ce-i trebuie: muzicieni talentați, piese bune, atitudine rock, energie, pasiune și susținerea fanilor, fără de care nu ar putea face nimic. Trupa a avut un show intens, puternic. Înspre final a fost o mică problemă cu sunetul, dar s-a rezolvat rapid și trupa a încheiat în forță un show de toată isprava.

Setlist Palaye Royale:
  1. Nightmares
  2. No Love in LA