Cronică de concert Riverside - ID.ENTITY la Quantic, 26 septembrie 2023

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 27 Septembrie 2023

Cronică de concert Riverside - ID.ENTITY la Quantic, 26 septembrie 2023 Riverside a ajuns din nou în România, spre marea bucurie a fanilor, la un an de la ultimul concert în țara noastră.Trupa se află într-un turneu de promovare a noului material discografic și a poposit și în Quantic într-o seară de marți, pe 26 septembrie, într-o toamnă care seamănă mai mult cu o vară lungă. Cu o seară înainte trupa a cântat și în Cluj-Napoca. Săptămâna aceasta clubul va fi și locul de desfășurare a unui festival care probabil va fi de colecție, Metal Gates. Până atunci, e bine de spus că seara trecută Riverside a strâns un număr mare de oameni și a existat merchandise destul de divers, dar cam scump, mai scump decât ne-a obișnuit trupa în mod normal. Evenimentul a fost organizat de Soundart Festival.

Oricine a ascultat Riverside cred că a putut observa că de la un album la altul trupa poloneză de rock/metal progresiv a arătat o preocupare din ce în ce mai mare în legătură cu psihologia, cu viața interioară în general, iar cel mai nou album al trupei, cel cu numărul opt, este o încununare a acestei preocupări. Cu un titlu sugestiv ID.Entity este o lungă călătorie terapeutică de regăsire după o dezamăgire, o iubire pierdută, o căutare a unei zone în care eul se poate simți în siguranță. După succesul din 2018 cu albumul Wasteland, Riverside a cunoscut o nouă deschidere și o ascensiune binemeritată. În 2023 trupa înseamnă Mariusz Duda (voce și bass), Piotr Kozieradzki (tobe), Michał Łapaj (clape, voce) și Maciej Meller (chitară).

Trupa a intrat pe scenă puțin mai târziu decât anunțase fiindcă lumea încă era la intrare și, din moment ce nu a fost nicio trupă în deschidere, a fost totuși ok. Cât am așteptat să intre Riverside am putut asculta muzică veche, foarte bună, o bilă albă pentru cine a făcut setlistul. În jur de ora 20.30 Riverside a urcat pe scenă și ne-a arătat de ce trupa este în continuare foarte relevantă. Mariusz Duda este și un bun orator, un om care știe să-și promoveze muzica, trupa și ideile. El a ținut să ne spună că avem în fața noastră o nouă trupă cu o nouă identitate, de unde și titlul noului album. Între piese a vorbit foarte mult, bine și a adăugat plusvaloare experienței concertistice.

Trupa a sunat foarte bine, nu au fost probleme tehnice, din contră, oriunde m-aș fi dus se auzea curat. Au fost foarte interesante și luminile, nu știu însă fotografii cât de fericiți au fost cu ele. După cum spuneam, trupa a știut să comunice cu publicul și să-l integreze în experiență, ba chiar la un momet dat Duda a afirmat că publicul e al cincilea membru al trupei. Pe melodia „Post-Truth” de pe noul album am avut parte și de o surpriză, câteva acorduri dintr-o piesă de pe albumul precendent pe care ascultătorii experimentați le-au descoperit imediat. De asemenea, pe ultima piesă, a doua de la bis, „Conceiving You ”, am învățat ceva ce se numește "silent scream", atunci când urli în șoaptă. A fost o experiență inedită și amuzantă. A fost și ziua de naștere a lui Mariusz Duda și publicul i-a cântat „Happy Birthday”.

Setlist Riverside :
  1. #Addicted
  2. Panic Room