Cronica de concert Recycle Bin și The Rumjacks, Quantic, 21 august 2023

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 22 August 2023

Cronica de concert Recycle Bin și The Rumjacks, Quantic, 21 august 2023După Flogging Molly în Quantic și Dropkick Murphys la Rockstadt Extreme Fest avem parte de o nouă formație din aproximativ aceeași zonă muzicală, The Rumjacks, care să cânte la noi în țară. Trupa australiană de celtic punk a poposit în Quantic club pentru o seară cu cântece de suflet, de băut, de dor sau de dragoste. Trupa a mai cântat și în urmă cu aproape doi ani, în același loc, dar fiind imediat după redeschiderea lumii de după pandemie nu a fost atât de multă lume. Nu am fost la acel concert, dar am înțeles că a fost totuși reușit. Aseară concertele au început cam cum o jumătate de oră întârziere, dar lucrurile s-au așezat bine. Până la începerea concertului clubul s-a umplut, a existat mult merchendise la The Rumjacks și atmosfera a fost așa cum trebuie la un astfel de show.

În deschiderea a fost trupa de ska punk Recycle Bin, o prezență importantă în undergroundul românesc încă din 2007. Trupa a trecut prin mai multe schimbări de componență, voite sau nu, a lansat până acum patru albume și urmează să lanseze un album de coveruri românești. Aseară am avut bucuria să ascultăm câteva astfel de melodii, foarte faine, pe alocuri amuzante, ritmate, care păstrează linia melodică originală, dar aduc noutatea infuzată de către trupă. Printre altele am putut asculta un cover André, Lasă-mă, papa, la mare , un cover după Radu Gheorghe, Broasca țestoasă sau Selecta, de Anda Adam. Bineînțeles că trupa, extinsă, cu trei artiști care cântă la diverse instrumente de suflat, a cântat multe alte piese, a dedicat una chiar și lui Gheboasă, sau mai bine zis Jandarmeriei care l-a amendat pe el și apoi pe alți artiști pentru versuri obscene. Este un precedent periculos și nu ne-am dori să se ajungă la cenzură. Trupa a fost plină de energie, s-au făut multe glume și publicul a răspuns mai mult decât pozitiv. Chiar a fost un show bun, m-a umplut de energie pentru ce avea să urmeze.

The Rumjacks e o trupă la al cărei concert nu prea ai cum să stai nemișcat. Punkerii australieni au argint viu în vene și se transmite în instrumente și în voci. Cu cinci albume în palmares, cel mai nou fiind Hestia din 2021, trupa se prezintă pe scenă fresh, plină de idei, cu o mulțime de piese mai noi și mai vechi. Băieții au început în forță și așa a ținut-o mai bine de o oră jumătate, ne-au trecut prin toate albumele și a și revenit la bis-ul insistent al publicului cu trei piese. S-a făcut moshpit, circle pit, crowd surfing în fața scenei tot show-ul lor. Partea frumoasă la genul acesta de concerte este, așa cum nu obosesc să o spun, faptul că pentru câteva ore te simți parte dintr-o mare familie.

La fel ne-a spus, de pe scenă, și Johnny McKelvey, basistul și backing vocals al trupei. Din 2020 trupa are un nou vocal principal, în persoana lui Mike Rivkees, care cântă și la chitară acustică și fluieraș. Frankie McLaughlin a fost îndepărtat din trupă din cauza comportamentului agresiv atât față de ceilalți membri, cât și față de alți colaboratori, după cum am aflat. Trupa merge foarte bine mai departe și aseară a fost un show grozav din toate punctele de vedere. The Rumjacks a cântat piese precum: One for the Road, Bloodsoaked in Chorus, Kirkintilloch, A Fistful O' Roses, Bullhead, Through These Iron Sights, Across the Water, Sainted Millions, Whitecaps, My Time Again, Light in My Shadow, Hestia, Rhythm of Her Name sau An Irish Pub Song.

Evenimente și noutăți de azi