Cronică de concert Morcheeba la Arenele Romane, 24 iunie 2022

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 25 Iunie 2022

Vara și-a intrat cu totul în drepturi și unul dintre lucrurile pe care le poți face este să mergi la concerte, la festivaluriCronică de concert Morcheeba la Arenele Romane, 24 iunie 2022 în aer liber, unde poți să dansezi, să bei o bere sau un cocktail, să cânți alături de prieteni și mai ales de trupele sau artiștii care te fac să visezi. Aseară, la Arenele Romane, am avut parte de o seară de ținut minte, cu Morcheeba și GOLAN, iar înainte de cele două trupe UFe (VRTW Artists) s-a ocupat de warm-up și de interludii, iar atmosfera creată a fost una plăcută, numai bună pentru a te băga în starea necesară pentru muzica celor de la Morcheeba. Concertul a fost organizat, profesionist aș putea afirma, de EMAGIC și The Fresh, săptămâna viitoare vor mai avea loc trei evenimente produse de ei, Thievery Corporation, pe 27 iunie, Scott Bradlee's Postmodern Jukebox, pe 28 iunie și Passenger pe 1 iulie. Toate evenimente sunt scuze bune pentru a ieși din casă, în primul rând, și în al doilea rând nu ai nevoie de scuze pentru a merge la evenimente mișto.

Cei de la GOLAN au dat startul petrecerii cu o oră de muzică electronică de calitate, care combină sintetizatoarele cu instrumente clasice precum flaut, trompetă, tobe etc. și sună foarte fresh și profesionist pe scenă, mai ales că vocea intră super bine și senzația este una de visare, dar una activă. Din 2014 de când trupa a fost formată și până acum, GOLAN a reușit să urce și să ajungă, vorba cântecului, sus sus, tot mai sus. Nu este deloc neașteptat faptul că au cântat aseară în deschidere la o trupă precum Morcheeba, un nume greu în industria electro/trip hop. Trupa are la activ două albume (Intro, 2017 și I, 2021) precum și multe ep-uri, și selecția de piese de aseară a cuprins melodii regăsite pe acestea. Trupa nu a comunicat foarte mult, și-a văzut de treabă, a sunat foarte bine. Păcat că nici ei, nici Morcheeba nu au avut stand cu merchandise, unde să mai cumpere lumea câte ceva. Au cântat piese precum Bridget, Used to be sau Lonely Nights.

Despre Morcheeba sunt foarte multe lucruri bune de zis. Formația britanică a pus bazele, împreună cu alți artiști, mai ales DJ Shadow, genului trip hop și albumele lor au fost bine primite de-a lungul anilor și au adus mai mereu ceva nou sau măcar au îmbunătățit un sound existent. Albume precum Who Can You Trust, Big Calm sau Fragments of Freedom (primele trei albume ale trupei) sunt borne ale genului și nu pot fi trecute cu vederea. Anul trecut, trupa a lansat cel de-al zecelea album, Blackest Blue și acum îl promovează. În momentul de față, trupa este compusă din Skye Edwards Și Ross Godfrey, dar pe scenă sunt însoțiți de muzicieni live, care sincer, au cântat extraordinar.

Cred că putem fi cu toții de acord că Skye Edwards este una dintre cele mai bune voci din muzica ultimilor 20-30 de ani și aseară a dovedit din plin acest lucru, iar Ross Godfrey a avut de-a lungul serii câteva solo-uri de chitară care ne-au făcut pe noi, cei din public, să ni se ridice părul de pe noi. Au fost multe momente foarte bune, multe melodii care live au sunat chiar mai bine decât pe album ( ca de exemplu Get Along care a adus o vibrație foarte puternică de energie în public), iar între piese, Skye Edwards, cu vocea ei de radio, a vorbit cu noi și ne-a spus mici povești, dar cel mai mult, pe lângă cântat, s-a mișcat, pare neobosită pe scenă. Am remarcat jocul de lumini absolut superb, element deloc de neglijat la un concert. Pe primele două-trei piese au fost mici probleme de sonorizare, dar s-au rezolvat după. Concertul Morcheeba a fost unul foarte reușit și a durat bine după ora 23.00, dar pe la bis mulți oameni au plecat și au ratat un final de concert foarte bun, cu o Skye Edwards în mare formă, care ne-a testat abilitățile de a ne mișca și de a dansa până la ultimul sunet.

1. The Sea
  2. Friction
  3. Otherwise