CRONICĂ DE CONCERT Moonspell si Bucovina @ Arenele Romane (open air), 12 Mai 2022

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 13 Mai 2022

S-a făcut cald, au început concertele în aer liber, oamenii sunt bucuroși că au scăpat de restricții, chiar dacă virusul(1)cronica-de-concert-moonspell-si-bucovina-arenele-romane-open-air-12-mai-2022_2c747e.jpg mai circulă încă printre noi. Totuși, vara aceasta se anunță ca fiind una plină de concerte dintre cele mai interesante, cu nume mari, unele care vin prima dată la noi, altele care n-au mai venit de multă vreme și probabil, dacă ceva neașteptat nu se va întâmpla, vom avea parte de un sezon concertistic normal, ca pe vremuri. Concertele de aseară, de la Arenele Romane, s-au desfășurat în liniște (adică fără incidente) și nu au fost probleme tehnice.

Prima trupă a serii a fost Fragment Soul din Grecia, care de abia anul trecut a lansat albumul de debut, Axiom of Choice, care este însoțit, pentru cei interesați, de o carte în care, sub forma unei nuvele, este extinsă ideea acestui album conceptual. Trupa este una care combină elemente prog, cu doom, fusion, voce feminină și masculină, iar ce iese de aici este o muzică ce se cere aprofundată pentru a te putea bucura de ea. Fiind prima trupă, nu a avut chiar cel mai numeros public, dar cei prezenți au avut ce asculta, fiindcă trupa a reușit să ne trecă prin foarte multe emoții. Trupa a cântat piesele de pe albumul de debut: A Soul Inhabiting Two Bodies, A Choice Between Two Evils, Every Heart Sings A Song, Oedipus Complex.

Bucovina a fost a doua trupă a serii. Și de data aceasta, așa cum ne-au obișnuit în ultima vreme, s-au concentrat mai ales pe melodii de pe primele albume, mai puțin pe cele mai noi, urmând un trend al ultimilor ani în care multe trupe cântă live albume emblematice sau au setlisturi speciale, cu melodii vechi, pe care de obicei fanii nu au ocazia să le audă, deoarece interesul trupelor este să își promoveze cel mai nou album. Sunt binevenite astfel de abordări.

Cei de la Bucovina erau foarte veseli, din pricină prea multă integrare în Absolut (votca), și concertul a fost pe alocuri condimentat cu glume și remarci acide. Totuși, din nefericire nu au putut împinge lumea la un wall of death sau circle pit, lucru care i-a supărat, dar nu îndeajuns de tare încât să nu se reîntoarcă la Arenele Romane pe 16 decembrie 2022 pentru lansarea noului album. Îl așteptăm! Au cântat piese precum: Vinterdoden, Ultima iarnă, Șoim în văzduh, Sub piatra doamnei, Straja, Spune tu, vânt, Mestecăniș.

Moonspell este o trupă care a evoluat mult de-a lungul anilor, dar despre care majoritatea fanilor cred ca primele albume sunt cele mai bune. Adevărul este că atmosfera de pe Wolfheart sau Irreligious nu a mai putut fi regăsită pe următoarele albume, care au devenit mai tehnice, dar și mai dark, mai doomish. Cel mai nou album al lor, Hermitage, are și mesaje sociale, legate de planetă, de război, acum câțiva ani au scos un album despre cutremurul din 1755 din Lisabona. Trupa nu stă pe loc și acest lucru se observă.

Moonspell este și o prezență familiară pe scenele din România, venind de mai multe ori să cânte aici, mereu cu succes. Asta poate și pentru că suntem vampiri și îi atragem (chiar au dedicat piesa Vampiria tuturor vampirilor prezenți la Arene). S-a strâns multă lume aseară și atmosfera a fost una extraordinară, cu oameni care cântau și se bucurau sincer de fiecare piesă. Nu e lucru puțin. Setlist-ul lor a fost lung, variat, cu piese de pe aproape toate albumele, fără să se concentreze în mod clar pe cel mai nou. Fanii au putut asculta atât piese clasice, dar și foarte noi.

Setlist
  1. The Greater Good
  2. Common Prayers