CRONICĂ DE CONCERT IRON MAIDEN LA ROMEXPO, 26 MAI 2022

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 27 Mai 2022

Acum mai bine de doi ani, când s-a anunțat lockdown-ul, speranțele mele de a mai vedea un concert s-au dus. Apoi(1)cronica-de-concert-iron-maidenromexpo-26-mai-2022_fc2c47.jpg a mai trecut o vreme și au început, timid, să se facă evenimente cu un număr mic de oameni și parcă mi-a mai venit inima la loc. Totuși, eram aproape convins că vor mai trece poate chiar ani buni până voi mai participa la un show cu zeci de mii de oameni. Iată că, onor științei și a altor factori greu de menționat, aseară, la Romexpo, am luat parte, împreună cu mii și mii de oameni (a se citi zeci) la primul mare show muzical de după pandemie: Iron Maiden la București, în cadrul turneului mondial Legacy of the Beast - World Tour'22.

Turneul acesta a început în 2017, dar in 2020 a fost amânat din cauza Covidului 19. Ideea acestui turneu a fost de a cânta în fața publicului piese mai vechi, unele din anii '80 sau care au legătură cu istoria, fiindcă se știe că Iron Maiden au multe piese inspirate de războaie, revolte sau figuri istorice remarcabile.

Odată albumul nou, Senjutsu, fiind lansat, setlistul s-a schimbat puțin, la fel și scenografia, pentru a face loc noilor piese. Este un turneu de mari proporții, cu multe elemente scenice.

Concertele Iron Maiden nu mai sunt de ani buni simple cântări, au devenit show-uri în toată puterea cuvântului, cu zeci de elemente, cu o scenografie de mari proporții.

În deschidere au cântat cei de la Lord of The Lost, o trupă germană de gothic rock/metal, o alegere destul de surprinzătoare, dar inspirată, fiindcă oamenii știu să încălzească publicul. Trupa a urcat pe scenă la19.30 și a cântat mai bine de jumătate de oră. Piesele lor sunt energice, te fac să te miști, nu te lasă imobil, chiar și dacă nu le știi dinainte. Lord of The Lost are șapte albume lansate, Judas fiind cel mai nou, de pe care au și cântat câteva piese. Publicul i-a primit bine și a fost un concert foarte profesionist și bun.

Setlist Lord of the Lost
  1. Drag Me To Hell
  2. Morgana
  3. Born With A Broken Heart
  4. Under the Sun
  5. The Gospel of Judas
  6. The Heartbeat of the Devil
  7. Die Tomorrow
  8. Loreley
  9. Fists Up in the Air
  10. La Bomba

Spuneam că Iron Maiden a devenit o trupă la ale cărei concerte vii și pentru spectacol. Fiecare piesă beneficiază de un alt decor, de un al banner uriaș, de efecte pirotehnice, jocuri de lumini, aducerea pe scenă a lui Eddie care se luptă cu Bruce Dickinson, care și el, la rândul lui își schimbă vestimentația la fiecare piesă, pentru a ne introduce și mai tare în atmosferă. Nu mai zic de faptul că la final, pe Acces High au adus pe scenă macheta unui avion "Spitfire".

Adevărul e că toate aceste elemente chiar aduc un plus concertului, creează o experiență, te ajută pe tine, spectatorul, să pleci acasă cu o poveste pe care o să ți-o amintești multă vreme. Evident, Iron Maiden nu e singura trupă care produce mici scenete în timpul concertelor, dar e într-o mare măsură ceva doar al lor, care se potrivește fix pe muzica lor, pe imaginea lor. Niciun show nu e complet fără Eddie, care și el s-a schimbat de-a lungul anilor, la fel cum nu îmi imaginez un concert în care Dickinson să nu alerge dintr-o parte în alta în timp ce cântă minunat.

Muzical, trupa se prezintă excelent. Au scos anul trecut un album care sună extraordinar și pe scenă sunt neobosiți. Un lucru inedit al acestui turneu este că trupa a inclus și piese din perioada Blaze Bailey, anume Sign of the Cross și The Clansman. Mulți fani sunt sigur că voiau să asculte live și piese de atunci și acum au ocazia. Mi se pare că Dickinson își pune live propria amprentă pe ele și sună bine.

Absolut toți cei șase maideni au dat dovadă de o energie incredibilă aseară, au sufletul tânăr și probabil fac sport și mănâncă bine, altfel nu-mi imaginez cum rezistă la un astfel de turneu foarte solicitant. Pot afirma că acest concert, primul din România de după cel din 2016, a fost unul de pus în ramă și de povestit nepoților.

Setlist Iron Maiden
Transylvania (played from the tape)

Doctor Doctor (UFO song) (played from the tape)