Cronică de concert Conjurer și Celeste în club Quantic, 22 martie 2022

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 23 Martie 2022

Nu e puțin lucru ca într-o seară de marți să urce pe scena din Quantic două trupe de metal care au semnat cu o(1)cronica-de-concert-conjurer-si-celeste-in-club-quantic-22-martie-2022_33d1eb.jpg casă de discuri precum Nuclear Blast, dar iată că acest lucru s-a întâmplat și aseară câteva sute de oameni s-au bucurat de un concert de metal extrem ca la carte. Conjurer și Celeste, două trupe underground foarte bune au pornit împreună într-un turneu european de promovare a noilor albume, unul care tocmai a ieșit și celălalt care urmează să apară. Nu mă așteptam ca cele două trupe să aibă așa de mulți fani la noi și cu siguranță ar fi venit și mai mulți oameni dacă nu ar fi fost în timpul săptămânii. S-a intrat fără certificat verde, fără măști, ca pe vremuri, într-o încercare de recucerire a realității așa cum o știam.

Conjurer este o trupă de Sludge/Doom/Post-Metal din Marea Britanie, formată în 2014, cu un album la activ, Mire (2018) și care în iulie anul acesta va lansa un nou album, Páthos, de pe care deja au lansat un single, It dwells, extrem de bun și care anunță un material de mare calitate. Concertul a început în mare forță, nu a fost loc de multe discuții, oamenii au cântat de au rupt scena, iar la final, pe ultima piesă, basistul a coborât în mijlocul publicului pentru un moment de apropiere și de hedbang colectiv. Piesele lor lungi, atmosferice, cu pasaje urlate și altele mai line, cu treceri prin mai multe genuri sună foarte bine live și au dat publicului o energie pe care cu toții și-o doreau și care se găsește doar la astfel de concerte. Au cântat piesele de primul album, dar și de pe cel ce umrează să apară.

Celeste s-a format în 2004 și are la activ șase albume, cel mai nou, Assassine(s), fiind lansat anul acesta. Putem afirma că este o trupă care la prima vedere poate fi înșelătoare. Dacă te uiți la numele albumelor, al pieselor și la copertele acestora, care înfățișează fotografii artistice alb-negru cu chipuri foarte expresive, ai putea avea impresia că ai de-a face cu o trupă indie sau de post-hardcore, maxim de black metal amosferic, cu un sunet visător și numai bun de ascultat în timp de mergi prin pădure.

Însă, realitatea este că francezii fac un metal extrem un Black/Sludge Metal/Post-Hardcore care nu lasă loc de nimic calm, liniștit sau optimist. Piesele lor sunt nihiliste și întunecate, cu pasaje atât de dureros de violente încât scot la suprafață toată suferința pe care o ai în tine, dar cu scopul de a o da afară. Dacă reușești să pătrunzi în abisul acestei trupe poți ieși de acolo mai curățit și mai purificat. Concertul de aseară a fost unul extraordinar de intens, de personal, un adevărat regal de metal extrem bine făcut, care îți răsună în minte multe zile după ce s-a terminat. Au cântat destul de mult, piese diverse, ne-au trecut prin toată discografia și nu au existat momente în care sunetul muzicii să nu atingă sufletele tuturor celor prezenți în sală.