Cronică de concert Bucovina, Dordeduh si Neon Prophecies la Arenele Romane, 17 iulie 2021

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 18 Iulie 2021

Un moment important în viața unei trupe este acela când se află în fața fanilor, după ce a stat în studio și a lucrat la un album sau măcar la câteva piese pe care le prezintă live. Toate cele trei trupe de aseară, în diferite feluri, sunt în această situație plăcută. Concertul de la Arenele Romane, unul dintre locurile din care cu toții păstrăm amintiri frumoase cu concerte, a fost din nou aproape plin pentru Neon Prophecies, dordeduh și Bucovina. Oamenii i-au primit cu căldură și am simțit iarăși ce important este să participi la astfel de evenimente, în lipsa cărora se pierde un sentiment, o bucurie, o relație importantă între oameni.

Neon Prophecies este o trupă tânără, formată cu puțin timp înainte de începerea pandemiei și care nu a apucat să arate ce poate. Cu două săptămâni în urmă trupa a scos un videoclip nou, semnat de Miluță Flueraș, pentru piesa Abstract reality. Încă din primele minute ale concertului am simțit un val imens de energie de pe scenă, o deosebită sete de cântat și de bucurie de a fi acolo. Băieții abordează un metalcore/deathcore, cu influențe dubstep, cu multe breakdown-uri murdare care nu te lasă deloc să stai nemișcat. A cântat cam o jumătate de oră și m-a convins pe mine, și sunt sigur că și pe alții, că este o trupă care merită urmărită, susținută, ascultată.

Dordeduh deja este un nume care înseamnă calitate în metalul românesc. Acum doi ani de zile trupa a serbat prima decadă în Quantic, cu un concert cu adevărat special, iar acum își promovează noul album, Har, de pe care a și cântat o mare parte din piese. Dordeduh instaurează o atmosferă, piesele sunt lungi, variate, progresive, cu inserții folk, cu instrumente tradiționale, cu pasaje care trec de la o violență atavică la momente de calm plăcut. Concertul de aseară a fost o colecție de momente de genul acesta, pe care publicul le-a gustat cu o deosebită plăcere. Edmond, solistul trupei, a avut și câteva pauze de monolog/dialog cu publicul, foarte binevenite. Trupa a cântat și piesele clasice, dar s-a concentrat mai mult pe compozițiile recente, într-un show de zile și nopți mari.

Cu Bucovina publicul bucureștean s-a mai întâlnit luna aceasta în Quantic, într-un concert (și) de încălzire pentru seara de la Arene. Acela a fost mai intim, mai între prietenii și fanii dedicați, acum a fost un concert ceva mai mare, cu mai mulți oameni. Pentru mine, și probabil și pentru ceilalți care au fost la ambele, bucuria a fost la fel de mare. Bucovina este o trupă la care mergi la sigur, care nu știu să fi dat vreodată greș cu un show live. Seara aceasta a fost mai specială, fiindcă s-a filmat a doua parte a noului videoclip, pentru piesa Tăriile văzduhului, pe care trupa a cântat-o și la început, și la bis. La standul de merchandise s-au găsit niște carduri de presale pentru noul album, care va apărea, după spusele trupei, în decembrie anul acesta. Îl aștept cu nerăbdarea celui care a tocit ascultând celelalte albume. Bucovina a cântat piese de pe toate albumele, s-a lăsat cu wall of death, totul a ieșit bine, regulile au fost respectate. Rock on!