Cronică de concert Bleed from Within și Amon Amarth la Arenele Romane, 1 iulie 2023

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 2 Iulie 2023

Seara de iulie 2023 a fost dedicată din nou metalului la Arenele Romane, cu trupele Bleed From Within dinCronică de concert Bleed from Within și Amon Amarth la Arenele Romane, 1 iulie 2023 Glasgow, Scoția și Amon Amarth din Tumba, Suedia. Ambele trupe au avut show-uri foarte bune și, din fericire, au avut și un public bun. Uneori se mai întâmplă ca o trupă să aibă un concert bun, dar publicul să nu aprecieze sau să fie în număr mic. Nu a fost cazul aseară, la evenimentul organizat de Metalhead și Best Music Live. A fost și merch din belșug, mai ales la Amon Amarth, trupă care știe foarte bine să se vândă, dar și la BFW, trupă mai mică, dar din punctul multora de vedere una dintre cele mai bune apariții moderne, idee cu care sunt de acord.

Bleed From Within a urcat pe scenă cu vreo cincispezece minute întârziere, nu din vina trupei, ci a faptului că ambele trupe au stat ore bune la vamă și a fost nevoie de mai mult timp pentru pregătiri. Trupa scoțiană, încă de la început, fără prea multe cuvinte a dat drumul unui concert foarte energic. Piesele au treceri de la pasaje heavy la unele mai slow, combină două voci, una de growl, alta de clean, ritmul este unul care din când în când se rupe și se schimbă, iar live acestea sună chiar foarte bine. A durat vreo două piese până ce publicul s-a pus în mișcare, vocalistul Scott Kennedy a încercat să ne facă să ieșim din zona de liniște și la un moment dat chiar a glumit că nu facem mai multă gălăgie fiindcă probabil nu-i înțelegem accentul și habar nu avem ce zice, lucru nu tocmai fals dacă mă gândesc bine. Totuși, cele câteva piese, prea puține, au sunat curat, bine și sper să trupa va mai veni la noi, ținând cont că e prima dată când ajunge, poate chiar într-un show propriu. Noul album, Shrine, de anul trecut, al șaselea din cariera trupei a fost bine pus în valoare de către trupă.

Setlist Bleed From Within :
  1. Stand Down
  2. Pathfinder
  3. Levitate
  4. Killing Time
  5. I Am Damnation
  6. The End of All We Know

Vikingii s-au întors în România și au adus cu ei unul dintre cele mai bune show-uri ale lor. Este vorba, bineînțeles, de Amon Amarth, trupa suedeză care a pus pe harta lumii metal corabia vikingă și care, de-a lungul a peste treizeci de ani de carieră, a trecut de la un stil grindcore pur la un death metal melodic cu mici influențe folk pe alocuri. Trupa refuză categorisirea ca fiind o trupă de viking metal și afirmă că e doar o formație care cântă despre teme care au legătură cu mitologia nordică, zei, bătălii și tot ce înseamnă legenda care înconjoară vikingii. Trupa a lansat de-a lungul anilor 12 albume, cel mai nou fiind The Great Heathen Army, lansat în 2022, și care este și „scuza” pentru acest turneu care a ajuns, din fericire, și la noi. Și acest show ar fi trebuit să se țină la Romexpo, dar a fost mutat la Arenele Romane. Din fericire au fost mai mulți oameni și atmosfera a fost una cu adevărat specială.

Amon Amarth scoate din oameni instinctele primare și oferă un model de imagine pe care fanii o pot adopta. Este una dintre trupele pentru care partea vizuală înseamnă foarte mult și de accea invesește atât în imaginea generală care se regăsește pe copertele albumelor sau pe tricouri, dar și în cea pe care noi o vedem pe scenă. Trupa a recreat un coif viking imens pe scenă și de-a lungul spectacolului, în funcție de tema melodiei, s-au schimbat atât bannerele cu diverse imagini, cât și diferitele figuri mitologice (doi vikingi uriași sau șarpele Jörmungandr de exemplu). În plus, pe una dintre piese au recreat o luptă cu săbii și în general, toată seara a fost una plină de surprize. Nu am avut totuși parte de un show pirotehnic, dar nu mă plâng.

Evident, nici publicul nu a stat imobil, s-a făcut moshpit și, normal, acea mișcare specială și minunată numită „the viking ship”, pe care Johan Hegg a lăudat-o. În stilul său caracteristic foarte șarmant, solistul ne-a mângâiat pe creștet spunându-ne că suntem cel mai bun public metal din lume și noi l-am crezut și ne-am bucurat, implicându-ne și mai mult în povestea lor. Toate show-urile Amon Amarth conțin doza aceea de circ, foarte bine exploatată de trupă, și de aceea concertele lor sunt experiențe, la fel a fost și cel de aseară.

Setlist Amon Amarth :
  1. Guardians of Asgaard
  2. Raven's Flight