CRONICĂ DE ALBUM UNDERWAVES - HIATUS

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 12 Mai 2020

Underwaves este o trupă tânără din Brașov, al cărei stil este o îmbinare între melodic metal, metalcore, prog metal (1)cronica-de-album-underwaves-hiatus_26e506.jpgși groove metal. Trupa a fost formată în anul 2017 și îi are în componență pe Ana Ignis (voce), Bogdan Alexandru (bass), Carol Alexandru (chitară) și Dan Rat (tobe). Brașovenii au lansat primul album din carieră, Hiatus, în 2019, un material discografic format din șase piese. Muzica celor de la Underwaves are prospețimea noutății, complexitatea metalului modern și pasiunea începutului.

Prima piesă a albumului, Minding my own pain începe cu un riff puternic, foarte metalcore-ish și heavy, dublat de bass și de tobe, iar vocea Anei Ignis este una caldă și clasică, foarte potrivită pe acest instrumental. Piesa are un refren catchy și pasajele pur instrumentale din a doua parte a piesei sunt bine gândite. Albumul continuă cu Time will disappear, o piesă ceva mai rapidă, cu mai multe ruperi de ritm pe alocuri și ceva mai funky decât prima.

No one's gonna be your friend este cea mai groove piesă de pe albumul de debut, cu o linie melodică mai hard, cu pasaje de growl bine excutate de Ana Ignis. Carry me este o piesă mai liniștită, aproape o baladă, foarte melodică, emotivă, care doar pe refren devine mai heavy. Burn este probabil cea mai heavy piesă a albumului, dominată de vocea growl și cu pasaje ritmice mai pregnante. Piesa Fear încheie acest album, într-un mod melodios și dur în același timp, fiind una dintre piesele cele mai bine gândite de pe album.

Albumul Hiatus nu aduce mai nimic nou în genul abordat, dar piesele sunt bune și adevărate, iar acest lucru este cel mai important într-o industrie din ce în ce mai aglomerată și prea puțin individualizată. În plus, albumul este bine produs, se aude clar fiecare instrument, iar membrii încearcă să scrie piese cât mai complexe, care să nu se repete. Un minus ar fi faptul că vocea este cam la fel pe toate piesele și anumite pasaje ar fi meritat mai multe schimbări de registru, care parcă nu prea se întâmplă. Este o voce foarte bună, dar nu este pusă în adevărata ei valoare pe alocuri. În schimb, trecerile de la clean la growl sunt excelente și aproape insesizabile. Un plus ar fi faptul că în ciuda micilor experimente, întreg materialul este unitar și piesele curg natural una din cealaltă. Hiatus este un album de debut mai mult decât surprinzător!

Tracklist
:
  1. 1. Minding My Own Pain