Cronica Blaze Bayley si Incipient in Silver Church, 23 martie 2012

Autor: Lenore, 27 Martie 2012

Dupa o saptamana cu multe evenimente, a venit si ziua de vineri pe care o asteptam asa de mult. Aveam sa ma reintalnesc cu Blaze Bayley, de data aceasta insotit de trupa sa. Trebuie sa recunosc ca am fost dezamagita cand am intrat in Silver Church, fiindca in afara de cativa curiosi, batea vantul; ce-i drept, era si foarte devreme (concertul a inceput si s-a terminat devreme, fiindca trebuia sa inceapa "distractia" de vineri noaptea in club) .

1-Cronica_Blaze_Bayley_si_Incipi_AEWj4iqS.jpgPutin dupa orele 19.00, trupa targovisteana Incipient si-a inceput concertul, prilej tocmai bun pentru a ne apropia de scena. Andrei, Vlad, Detest si Claudiu au animat publicul cum au stiut ei mai bine, pentru intrarea capului de afis. Rockerii s-au lasat cu greu convinsi sa se apropie de scena dar piese precum "Joc Banal", "Monarhia" sau "Am Draci" au agitat spiritele si pletele celor prezenti.

Stilistic, Incipient nu erau neaparat potriviti pentru a deschide acest concert, dar eu zic ca s-au descurcat excelent in aceasta postura si au facut o figura frumoasa. La mai mare!

Blaze Bayley si trupa sa au fost punctuali si au dat drumul la treaba fix la orele 20. Trebuie sa mentionez ca Blaze este insotit in turneul "The King of Metal" de 4 muzicieni talentati si sufletisti: Thomas Zwijsen (chitara), Andrea Neri (chitara), Lehmann (bass) si Claudio Tirincanti (tobe).

"Romania, are you alive? I am Blaze Fuckin' Bayley!!" ne-a anuntat simpaticul britanic cu vocea lui puternica inca de la prima piesa "Will To Win". A urmat "Lord Of The Flies", un prim cover Iron Maiden ce a innebunit publicul din primele randuri. Publicul de heavy-metal din Bucuresti nu este foarte numeros, dar cu siguranta unul ce se dedica cu pasiune genului de muzica preferat.

Blaze este in turneul de promovare al albumului sau "The King Of Metal", de pe care ne-a cantat piesa ce da titlul albumului, o piesa tribut pentru Dimebag, "The Black Country", "Fate" si "The Rainbow Fades To Black". Comunicativ, Blaze ne-a spus ca regele metalului nu este el, ci publicului datorita caruia el poate canta muzica ce ii place, poate canta alaturi de muzicienii pe care si-i doreste si poate face in continuare turnee. "Stare at the Sun" si "Leap Of Faith" au fost cantate si ele pe scena din Silver Church.

"The Brave" si "The Clansman" au fost dedicate publicului iubitor de heavy metal si Blaze ne-a tinut un mic discurs despre libertate. Toate piesele au sunat excelent, atat vocal cat si instrumental, Blaze si trupa sa fiind niste profesionisti in ceea ce fac. La "Man On The Edge" am avut parte de o surpriza, pe scena urcand Balaurul si Coiot de la Trooper, in uralele publicului. Blaze le-a multumit Trooperilor pentru ca fara ei, concertele lui din Romania probabil ca nu ar fi fost posibile. A fost unul dintre cele mai frumoase momente ale concertului, in care am avut pe scena o legenda a metalului mondial acompaniata de doi dintre cei mai iubiti muzicieni romani.

Finalul a fost incendiar, in ritmuri de Iron Maiden cu piesele "Futureal" si "Virus". Dupa concert, toate trupa a stat sa dea autografe si sa faca poze cu fanii. Trebuie sa va marturisesc ca am povestit un pic cu cei din trupa lui Blaze dupa concertul din Targoviste (nu puteam sa-l ratez, fiind vorba de orasul meu natal) si unul dintre chitaristi mi-a spus ca le-a placut foarte mult in Romania, mai ales datorita caldurii cu care au fost primiti de public. Pana la urma, este vorba de ceea ce oferi si ceea ce ti se ofera in schimb, iar Blaze Bayley la Bucuresti ne-a oferit muzica de cea mai buna calitate!