Between Colors - M.A.D.

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 13 Noiembrie 2016

Between Colors e una dintre trupele cu cea mai rapidă ascensiune din ultimii ani în underground-ul românesc. Formată în anul 2012 de către Dan Niculescu, cunoscut pentru activitatea în trupele Pixel Hunt și The Eyes Have It, trupa a avut câteva schimbări de componență, dar acum s-a stabilizat și din trupă fac parte Cristina - voce/versuri; Dan - chitara/compoziție/producție; Mihai – tobe și rach - chitara-bas. În 2015, Between Colors a fost finalistă la categoria Best Romanian Metal Newcomer, în cadrul Metalhead Awards și în 2016 trupa a fost semifinalistă la Wacken Metal Battle Romania. Between Colors a lansat mai multe piese de-a lungul celor patru ani de activitate și a avut multe concerte, numărul de fani crescând an de an. Pe 19 noiembrie 2016 trupa lansează primul album din carieră, M.A.D., în cadrul unui concert pe care îl va susține în Quantic Club.

Trupa cântă un melodic metal cu influențe simfonice și alternative, dar momentan nu are un stil total definit. Se poate observa că experimentează constant pe fiecare piesă și caută să schimbe registrul, de unde și senzația de neomogenitate. Dar acest lucru este complet normal pentru o trupă aflată la început și care își caută sound-ul cel mai potrivit. Luate individual, toate piesele sunt bune, au un instrumental puternic, sunt catchy și îți rămân în minte. Vocea Cristinei este cât se poate de potrivită pentru acest gen de metal și trecerile de la clean la growl sunt făcute cu mare pricepere. Ritmul este susținut, fiecare piesă începe în forță, există un interval în care se construiește progresiv atmosfera și apoi urmează partea hard, care își are apogeul la refren. Riffurile nu sunt foarte complexe, dar au forță și îndeamnă la headbang. Putem observa cu ușurință că fiecare membru al trupei își stăpânește foarte bine instrumentul și din punct de vedere compozițional fiecare piesă este lucrată până aproape de perfecție.

Piesele au o oarecare componentă teatrală și Cristina îmbină cântatul clean, cu recitatul și cu growul în cadrul aceleiași piese. În plus, producția este una bună și piesele au un sunet profesionist, lucru foarte important, fiindcă degeaba compoziția este genială dacă sunetul este defectuos sau nu este bine reglat, dacă de exemplu basul nu se aude sau chitara e mai în față decât tobele sau vocea e din alt film. Nu este cazul albumului de față, care chiar dacă nu a beneficiat de o casă de producție, fiind auto produs, este lucrat cum trebuie. Piesele care ies cel mai mult în evidență sunt Dark Side, Lose the Sky, The Gamble, Under The Skin sau Build Your Human Being, piesa care și dă startul albumului. Piesa Why Do You Keep Looking Behind You are parte și de un videoclip foarte reușit și trupa a ales-o bine, fiindcă are potențialul comercial cel mai ridicat.

Metalul melodic este un gen foarte bătătorit în ultimii ani și e atât de greu să lansezi un album care să sune și bine, să fie și cât e cât original și să se iasă în evidență. Between Colors e o trupă care a reușit, pe acest prim album, să își dea măsura talentului. Nu sunt foarte originali, dar nici nu intră în marea masă de trupe generice care sună la fel. Din contră, realizezi încă de cum dai play albumului că este ceva special la piesele lor, senzație care se amplifică pe măsură ce asculți și reasculți albumul. M.A.D. este un album pe care l-am ascultat de mai multe ori zilele acestea și pot spune că nu m-a plictisit nicio clipă, din contră, am simțit nevoia să îl reascult. M.A.D. este un album reușit și cred că va avea impact. Să îl ascultați!

(1) Between_Colors_-_M.A.D._ONPNE2pS.jpgTracklist:

1. Build Your Human Being
  2. DarkSide