Cronică de concert RoadkillSoda și Taking Back August în The Pub, ARTmania kickoff

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 31 Mai 2023

Aseară, pe 30 mai, a avut loc în The Pub din București un concert cu două trupe bucureștene de rock/metal,Cronică de concert RoadkillSoda și Taking Back August în The Pub, ARTmania kickoff Taking Back August și Roadkillsoda. Evenimentul a fost sub egida Artmania, iar trupa de stoner rock este pe afișul festivalului ce va avea loc vara aceasta în Sibiu. Se anunță un festival interesant, cu multe trupe bune. Aseară, publicul a început să vină pe la 19.00, iar concertele au început aproape de ora 21.00. La început The Pub nu mi s-a părut un loc potrivit pentru un concert metal, fiind un bar-restaurant, cu mese, cu multă mișcare, fără ca publicul să aibă loc de desfășurare, dar până la urmă s-a dovedit că a fost o grijă fără temei. Nu e cel mai bun loc pentru un astfel de show, dar a fost în regulă. Totuși, sunetul a fost cam prea tare pentru un loc așa mic și uneori nu s-au auzit prea bine instrumentele sau vocea. Sunt ultimul care se plânge de faptul că muzica e prea tare, însă a afectat puțin armonia generală, dar per total concertele celor două trupe chiar au fost reușite.

Taking Back August e o trupă tânără, la început de drum, de abia are trei ani, dar atitudinea membrilor este una îndrăzneață. Mi-a adus aminte de o altă trupă românească pe care am văzut-o recent, Avoid Humanity, atât ca stil, metalcore/deathcore, cât și ca prezență scenică. Taking Back August e o trupă talentată, acest lucru se vede din prima și băieții nu au, sau nu se vede, trac de scenă. Au început concertul cu piesa Omega, care dă și titlul albumului pe care îl vor scoate anul acesta, și au continuat cu piese care vor fi incluse pe acest material, dar și cu unele mai vechi. Trupa cântă mai mult în engleză, dar a avut și o piesă în română, care chiar nu a sunat deloc rău. Solistul, Alex Precup, e carismatic, a glumit constant cu publicul (nu foarte numeros, dar foarte inimos), iar întreaga trupă a încercat să fac show și le-a ieșit.

Roadkillsoda este o trupă care de-a lungul anilor, de la formare, a trecut prin multe schimbări atât de componență, cât și de stil, dar a rămas constantă în dorința de a face muzica bună. Frații Ferezan (chitară și bas) &co. au scos album după album, au deschis concerte ale unor mari artiști, au cântat pe foarte multe scene și în general și-au arătat pasiunea pentru muzica rock/metal. Albumele pe care le-au scos, cel mai nou fiind Sagrada, în 2020, vădesc fără doar și poate o evoluție constantă și tendința de a incorpora influențe din tot felul de genuri, unele aparent opuse, totul pentru a găsi o formulă nouă și potrivită pentru ce simt ei în acel moment.

Aseară trupa, cu Andrei Gherghel "Byst" la voce și un toboșar care înțeleg că-l înlocuiește pe cel oficial al trupei, a pus în scenă un show chiar intens. Roadkillsoda mizează mereu pe energia publicului și dacă aceasta nu există, încearcă să facă în așa fel încât să o trezească. De data aceasta trupa a reușit și, în ciuda meselor, oamenii s-au mișcat și au cântat. Au trecut prin toată discografia extinsă și au comunicat constant cu cei prezenți. Am avut mai ales senzația unei mari familii care se distrează, cu siguranță cei prezenți aseară au venit să susțină trupa și să se bucure alături de ea. Concertul s-a terminat după ora 23.00, într-o atmosferă intimă și destul de puțin formală