Cronică de concert Comeback Kid în club Quantic, 20 iunie 2023

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 21 Iunie 2023

Seria de concerte punk/hardcore/metalcore contină în club Quantic din București cu o trupă de colecție:Cronică de concert Comeback Kid în club Quantic, 20 iunie 2023 Comeback Kid din Canada. Show-ul lor ar fi trebuit să aibă loc în deschiderea formației australiene Parkway Drive, dar fiindcă acest concert a fost reprogramat s-a decis ca trupa să aibă propriul eveniment. Există cel puțin o parte pozitivă a acestui lucru: un setlist mai lung al formației, care a devenit headliner. Trupa de hardcore canadiană este pentru a treia oară în România, dar a trecut ceva vreme de la ultimul show, așa că un concert a fost foarte binevenit. În deschidere au cântat două trupe autohtone: Artificial Perception și W3 4R3 NUM83R5. Ambele sunt binecunoscute publicului românesc și cred că au fost o alegere potrivită pentru a deschide concertul Comeback Kid, organizat de Metalhead. Canadienii au avut foarte mult merchandise, mai mult decât am văzut la o trupă de multă vreme, la prețuri chiar acceptabile. Celelalte trupe, din motive necunoscute, nu au avut, dar puteți intra în contact direct cu ele pentru a cumpăra ceva ce poate vă doriți.

Artificial Perception a dat startul serii cu un metalcore modern, cu pasaje electronice. E o trupă tânără din București, formată in 2020, e în vervă, are piese care se cer cântate live, doar că din păcate nu a fost un public atât de numeros cât să facă atmosfera pe care băieții ăștia o meritau. Totuși, Artificial Perception a cântat chiar bine, oamenii nu s-au lăsat descurajați, ba din contră, entuziasmul lor i-a molipsit și pe cei prezenți și una peste alta a fost un început bun pentru o seară care a devenit din ce în ce mai faină. Trupa a cântat piese precum Black Abyss, A Path to Inferno sau Transhumanism.

Pe brașovenii de la W3 4R3 NUM83R5 este mereu o plăcere să-i văd live, fiind una dintre cele mai bune formații din România în acest moment, mai ales pe partea metalcore. Cu un album lansat în 20018, Num83r5, și cu un altul aflat în lucru, Rise of Eden, trupa are deja o bază de fani mare, care mereu răspunde pozitiv la show-urile lor. Încă de cum au urcat pe scenă, oamenii au început să „danseze” și să se simtă bine, să cânte alături de trupă. Băieții sunt fix cum mi-i aminteam de la ultimul concert cu ei pe care l-am văzut, adică energici, glumeți, puși pe cântat, pe interacțiune cu publicul, pe făcut o super atmosferă. Piesele lor mai recente, la care lucrează, sunt din ce în ce mai bune, pe alocuri heavy, dar și cu acea componentă de melodicitate cu care trupa ne-a obișnuit. Breakdown-urile sunt filthy și vocile (growl și clear) foarte bune. Una dintre piesele noi, Dying, va avea un videoclip curând și au mai cântat și o altă piesă, Final Chapter („oarecum veche, oarecum nouă, oarecum nu e”, după cum a zis vocalistul). După show-ul lor, o parte din trupă a putut fi văzută în fața scenei, direct în moshpit la Comeback Kid, ceea a fost chiar fain.

Setlist W3 4R3 NUM83R5 :
  1. Numbers
  2. Dark Below
  3. Dying
  4. Gathering Storm
  5. Final Chapter
  6. Outnumbered
  7. A new Dawn
  8. The Rise of Eden
Multă lume spune pe internet, prin comentarii și recenzii, că cei de la Comeback Kid au salvat muzica hardcore, fiindcă albumele lor, șapte la număr, din ultimii 20 de ani, au fost, aproape toate, piese de rezistență, iar show-urile lor pot fi predate la o ipotetică școală de metal, pentru ca ipoteticii elevi să învețe cum se face un concert de acest fel. Dar nu e nevoie de școli, e de ajuns că te uiți pe youtube la un concert de-al lor filmat sau și mai bine, să mergi la un show de-al lor. Nu știu exact dacă au salvat sau nu ceva, cu siguranță mai sunt și alte trupe de gen bune și foarte bune pe lume, dar ce pot să spun, din perspectiva mea, e că piesele lor au ceva special, sunt diferite de melodia standard hardcore, la fel și versurile, mult mai profunde decât găsești în general, și da, concertele lor sunt o explozie de energie cum rareori mi-a fost dat să văd.

Eu nu știu ce mănâncă Andrew Neufeld, vocalistul trupei, sau cât sport face el în general, dar ca să cânți, să sari, să faci atmosferă, să vorbești cu publicul timp de aproape o oră, fără pauză de respiro, e ceva ce nu vezi în fiecare zi. Nu că restul trupei ar fi fost mai statică, dar el iese de departe în evidență. Ultimele lor două albume, Outsider (2017) și Heavy Steps (2022) au apărut la casa de discuri Nuclear Blast și au avut parte de o mai bună distribuție, și chiar arată o trupă mai matură artistic. Evident, un album ca Wake the Dead din 2005 rămâne emblematic, dar se vede că pe albumele mai noi nu le-a fost teamă să mai și experimenteze. Aseară, chiar dacă nu a fost un club plin, a fost cu adevărat o atmosferă de concert hardcore, cu moshpit, circle pit, stage diving, crowd surfing, cu two step dance și tot ce e se mai practică la un astfel de show. Multă lume a plecat acasă obosită, dar bucuroasă de atmosfera extraordinară. Din setlist au făcut parte piese precum: Heavy Steps, False Idols Fall, Do Yourself a Favor, Talk Is Cheap, Somewhere, Somehow, Absolute, Should Know Better sau Wake the Dead.