Tuborg Green Fest 2009

Autor: Lenore, 6 Septembrie 2009

Seara de sambata m-a gasit, alaturi de alte aproximativ 25.000 de persoane dupa estimarile mele, in parcul Izvor la prima editie de Tuborg Green Fest. Laudabila initiatiativa organizatorilor de a lasa intrarea gratis.

Prima trupa a serii a fost AB4 dar pana m-am mobilizat eu s-ajung la fest isi terminasera deja cantarea. Cum am ajuns ne-am oprit la tonetele cu jetoane sa ne facem provizii, fiind foarte cald si estimand noi ca vom da pe gat numeroase licori.

Berea Tuborg la draft era mica mica, teoretic cica ar fi fost la 0,4 dar practic se ducea ametitor de repede. Cred ca au curs rauri intregi de bere la cat de multa lume a fost. Asta nu poate fi decat un plus pentru organizatori, carora nu le am nimic de reprosat totul mergand brici din punctul meu de vedere. Cantarile au inceput la orele pre-stabilite fara nici un pic de intarzieri (deci, se poate si la noi).

Singurul lucru intr-adevar deranjant a fost praful care demonstreaza inca o data faptul ca parcul Izvor nu e cel mai bun loc pentru organzarea unor astfel de evenimente. Cum deocamdata nu avem un stadion potrivit pentru asa ceva, cred ca singura alternativa viabila ar fi fost Romexpo.

Prima trupa pe care am vazut-o la fest a fost Zdob&Zdub. Ii mai vazusem live acum aproximativ 2-3 ani prin Targoviste, asa ca stiam la ce sa ma astept de la ei. Un show electrizant, un vocal super carismatic si multa multa voie buna.

In plus, am observat ca au luat 2 fete care fac backing vocals, foarte misto. Super faina prestatia lui Roman, ca de obicei reuseste sa atraga toate privirile feminine asupra lui. S-a cantat cu voiosie, piese mai noi si mai vechi si publicul a reactionat excelent la absolut toate. Sunt convinsa ca o parte din public a venit special pentru prestatia moldovenilor, in fata s-au incins ceva hore asa cum se intampla mereu la astfel de concerte. Am topait toti la Bunica bate toba, Ciobanas, Nunta extremala etc. Zdubii au fost indelung aplaudati, pentru ei seara continuand in aceiasi maniera cu un concert la Stufstock tarziu in noapte.

Au urmat The Herbaliser, trupa ce a animat publicul inainte de venirea headlinerilor serii. Stilistic vorbind trupa asta nu prea s-a incadrat in peisaj, poate ar fi fost o alegere mai inspirata sa fi cantat in ziua anterioara de fest. Nu stiu cum a fost atmosfera in fata dar din spate se auzeau foarte incet. Not my cup of tea anyway...:-). Deja se umpluse parcul de oameni, cozile la jetoane si beri/sucuri cresteau si ele si incepuse sa bata vantul a furtuna.

Concertul celor de la Guano Apes a inceput in forta si energia cu care au inceput a fost la acelasi nivel tot concertul. Trupa germana, reunita dupa o perioada buna de pauza a oferit un show ce a meritat cu siguranta deplasarea in parcul Izvor. Am vazut pe acolo oameni din mai multe orase ce au venit special pentru concertul asta.

Personal, eram foarte curioasa cum suna vocea Sandrei Nasic in concert. Nu pot sa va spun decat ca mi-a intrecut toate asteptarile. Trupa a oferit la Bucuresti un playlist complex, ce a cuprins toate hit-urile trupei, publicul explodand la propriu prima data la auzul notelor piesei Open you eyes. Dementa pura in fata scenei, moshpit la greu si energie inepuizabila. Stand destul de in spate, am urmarit cea mai mare parta a concertului pe ecranele montate in lateralul scenei. Legat de scena, era funny ca era pusa o chestie imensa argintie in spate, ramasa probabil de la Madonna asa cum se glumea prin public :).

N-am ramas pana la sfarsitul concertului, am ratat cateva piese pentru a evita aglomeratia de la iesire.

Sumarizand, a fost o seara minunata intre prieteni si o lectie de profesionalism data de Guano Apes in primul lor concert pe meleaguri romanesti!