George - tobe

1. Above The Throne Of God
2. Moments of Falling
3. The Sacred Book
4. The Great Deceiver
5. Crownless

Este o sincera bucurie sa descoperi in undergroundul romanesc trupe proaspete, foarte puse pe treaba. Cu mai putin de doi ani in spate si cu oameni noi, in mare parte care n-au venit din alte formatii destramate, Marchosias e un exemplu de gasca ce isi mentine elegant o directie ascendenta inca de la formare. S-au miscat repede, n-au lasat timpul sa treaca si la acest final de 2012 au aruncat pe piata primul CD. Ce gen canta ei? Marchosias se eticheteaza ca "black metal experimental", desi mai curand li s-ar potrivi mai mult emblema "occult black metal". E o formatie paradoxala, cu o linie muzicala foarte la obiect, insa cu o imagine adanc ancorata in ocultism, daca e sa ne luam dupa coperta si dupa versurile pieselor. In definitiv nici nu poate fi altfel, Marchosias insusi, ca entitate "istorica" (sa zicem) sau ca legenda, fiind exponentul nesupunerii si al razbunarii. Ce e deasupra tronului divinitatii absolute? Studioul Sysound, unde s-a inregistrat acest material, daca e sa ii dam o explicatie anatemica... Produs prin propriile forte, CDul are puterea de a produce impresie de la prima ascultare: elegant inregistrat, produs ingrijit, prezentare multumitoare, grafica de calitate, suficient de variat pentru urechile pretentioase ale publicului autohton, "Above The Throne Of God" se simte a fi un material muncit, un debut indraznet. Un pic de death din cand in cand, o lingurita mica de gothic metal si gata, avem ingredietele perfecte pentru o trupa plina de viata si pentru un prim CD nici foarte scurt, nici foarte lung, ba chiar suficient de convingator sa repeti ascultarea dupa epuizarea celor 5 piese. In plus, clujenii promit o activitate concertistica accentuata in perioada urmatoare - vorba englezului: "don't miss it!".

Titus Constantinescu