MANOWAR - cruciada heavy metal in Salonic, Grecia 2011

Autor: Ruxia Sandru, 26 Martie 2011

Dupa trei concerte in statele Unite, turneul Battle Hymns al trupei MANOWAR a ajuns si in Europa. Regii metalului si-au inceput asediul pe pamant elen, in orasul Salonic.

Pe 17 martie, usile clubului s-au deschis la ora 20.00, primele randuri s-au ocupat imediat. Trupa greceasca Crosswind a incalzit spiritele si le-a accentuat celor prezenti pofta de heavy metal, cu un setlist dinamic.

Era deja trecut de 22.00 cand s-au auzit acordurile din Ben Hurr iar apoi cuvintele magice care deschid fiecare concert:"ladies & gentlemen, from the United States of America, all hail MANOWAR!!". Luminile au inundat scena si regalul de heavy metal a inceput. Asa cum de altfel promisese, trupa a cantat integral albumul Battle Hymns. Cred ca pentru oricine are de aface cu rockul ar fi o placere sa asculte live piesele de pe acest album considerat adesea o referinta in materie de heavy metal. Insa pentru un fan Manowar sansa de a asista la o astfel de reprezentatie este una care cu greu ar putea fi ratata. In formula Eric Adams, Joey DeMaio, Karl Logan si Donnie Hamzik, trupa a facut clubul Principal sa se cutremure in toate cele trei seri, cu un show care a durat mai bine de doua ore.

Ca de obicei, piesa a Manowara a creat un vacarm de nedescris, iar mainile s-au inclestat intruchipand celebrul a sign of the hammera . Au urmat si celelalte melodii de pe Battle Hymns, iar atmosfera din sala parea desprinsa din decada in care albumul a fost lansat. Foame de metal si forta nemarginita, atat pe scena cat si in public. Melodiile au curs una dupa alta, puternice, rascolitoare, intr-o succesiune frenetica, ametitoare. Fara pauza, fara nici un respiro.

Iar dupa legendara Battle Hymns, cand poate nu ai mai fi stiut la ce sa te astepti, regii metalului au gasit cheia care sa arate publicului ca se poate mai mult, mai intens, mai metal prin piesa"Brothers of Metal" part 1a .Blood of My Enemies siThor (the Powerhead) au incheiat voiajul muzical in zona anilor 80. Periplul printre momentele de legenda ale metalului a continuat insa, cuHeart of Steel , o piesa pe care chiar si cei mai agitati dintre grecii au intampinat-o cu emotie si un moment de liniste, in care aerul parca vibra.

Era deja apasator de cald cand s-a auzit inceputul rasunator al piesei Warriors of the World United, care este aproape un imn in randul fanilor Manowar si sala a explodat.

A urmatHail And Kill, o alta piesa ce nu prea lipseste din setlistul concertelor Manowar, si asta pentru ca fanii o iubesc si o cer in permanenta. Un nou fior a strabatut multimea si toti cei prezenti au facut parca un efort ca sa se apropie macar cu inca un pas de scena. Poate parea greu de crezut, dar dupa atata zbucium, a urmat inca un moment de headbanging slabatic, pe parcursul pieselor House of Death si Hand of Doom.

Din reteta primei nopti de heavy-metal a facut parte si piesaThunder In The Sky, lansata in 2009, pe EP-ul cu acelasi nume.

Apoi, a venit surpriza serii: The Power, o piesa cu un mesaj pe masura numelui, mai rar intalnita in concertele regilor metalului. Un alt moment de extaz, urmat apoi de cuvintele pe care nimeni nu voia sa le auda: Thesslaoniki, you have been fucking great. Thank you and goodnight . Trupa a iesit din scena si intunericul a invaluit sala. Un vuiet a cuprins publicul si a umplut aerul: Manowar, Manowar!!"

Regi metalului au revenit in lumina reflctoarelor, iar Joey DeMaio i-a incantat pe fanii locali cu un discurs in limba greaca. Judecand dupa reactiile celor prezenti mesajul a fost exact pe gustul lor. a Blackwind Fire And Steela a fost inca un moment a magic, intens, si savurat din plin de cei prezenti. Apoi au urmat elementele de final si, dupa iesirea trupei din scena, a The Crown And The Ringa a pus stapanire pe Principal Club.

Sintetizand parca tot ce se intamplase si impresionat de faptul ca venisem din Romania, unul dintre fanii greci imi spunea la final: a i-am astepta 17 ani si acum au cantat 21 de piese, de pe toate albumele. A fost cea mai buna zi din viata mea, dupa nasterea fiicei mele.a

Cea de a doua seara a fost parca si mai aprinsa decat prima. Setlistul a inclus si Sign of the Hammer, piesa care nu fusesera cantata in prima noapte. Iar Karl Logan a prezentat un solo uimitor.

A treia noapte a fost insa apogeul cruciadei metalului asupra orasului Slaonic. Sala era impanzita de tricouri albe a Road Warriora , cadoul pe care trupa l-a oferit tutor celor care au calatorit din afara Greciei, iar setlistul a fost substantial diferit de primele doua seri. Printre piesele care au rasunat pentru prima oara pe 19 martie s-au numarat: Fighting The World, The Gods Made Heavy Metal, Sos of Odin, Call To Arms, King of Kings.

Au fost trei seri de forta si maretiei, in spiritul heavy-metal. Iar turneul battle Hymns continua cu urmatoarele concerte:

27 Martie - O2 Academy - Birmingham, Marea Britanie- sold out
29 Martie - Tradgarn- Gothenburg, Suedia- sold out