LUNA AMARA - DON'T LET YOUR DREAMS FALL ASLEEP

Autor: Sisanu, 3 Iunie 2009

Am cumparat albumul de la Titus si l-am si pus in masina sa cante in drum spre casa. Abia asteptam sa ascult si alte melodii de pe noul album, melodia Chihlimbar era peste tot la radio (City FM).

Pentru mine exista doua categorii de muzica buna: prima este cea care iti descrie o realitate concreta prin versuri descriptive si muzica ce te induce intr-o anumita stare si a doua categorie, cea care iti da toate elementele necesare creerii unei lumi, a unei atmosfere, dar care te lasa sa iti alegi singur drumul catre destinatie, te lasa sa visezi dincolo de versuri si sa le regasesti singur propriul inteles. Pentru mine albumul acesta face parte din a doua categorie.

Lasand la o parte faptul ca am fost fan Luna Amara inca de la inceputurile lor pot sa afirm ca sunetul pe acest album este de o calitate exceptionala, iar din punct de vedere grafic mi-a suras prezentarea albumului gen booklet, grafica este reusita si ordinea pieselor este bine aleasa in proportie de 90%.

Track list:
1. Into another
luna-amara--dont-let-your-dreams-fall-asleep_50586.jpg2. Transitions
3. Chihlimbar
4. Unghii de drac
5. True sunshine
6. Deadends
7. No return
8. Kill the dancer
9. Hunt the wire
10. Floodmoses
11. Little sun

Bonus track:
12. Mara

Albumul incepe in forta cu piesa "Into Another" in stilul "brevetat" Luna Amara. Avem de toate, o linie buna de bass, o baterie ceas :D, chitara electrica ce da cumva tema piesei, acustica si voce, versurile sunt foarte bine accentuate de vocea lui Nick. Auzisem pesa prima data pe Myspace dar nu suna atat de curat ca pe album, sau poate e doar senzatia mea pentru ca acum am o viziune globala asupra ideei. De fiecare data cand ascult piesa ma invita sa cant alaturi de Nick... evident ca sunt in masina si ma claxoneaza toata lumea (eu sunt in alta lume :D)

Urmeaza "Transitions" fiind o piesa relativ mai linistita, dar oarecum in forta cel putin la refren. Din cate am observat pana acum se pune accent mai mult pe acustic si pe trompeta, trompeta senzationala oricum, ca un act de identitate al trupei. Partea de bridge pare putin fortata, cel putin aceasta sensatie imi e indusa de succesiunea acordurilor folosite spre sfarsit. Pana la urma vocea reduce mult din aceasta senzatie si datorita interpretarii si accentelor intense.

Urmeaza deja stiuta "Chihlimbar", as putea spune vedeta albumului. Piesa a fost foarte bine promovata, cel putin pe City FM. M-am indragostit iremediabil la prima auditie de aceasta piesa. Imi place cum suna alternativul in limba romana si felul in care se leaga cu linia melodica, metafora peste metafora... romanul s-a nascut poet... si ne place :D.

Eh: piesa urmatoare, "Unghii de drac", m-a uns pe suflet. Pe mine melodia asta ma indeamna sa visez, sa fiu eu cu mine insami. "Lumea se intampla si nu ai de ales"... superb! Poate ca piesa asta are mai mult potential decat piesa precedenta, dar cred ca e pusa special a 4-a in track list pentru a se lua la intrecere cu Chihlimbar. Sunt convinsa ca daca as ajunge acum acasa la ai mei si i-as spune mamei ca i-am adus muzica noua si as incepe albumul cu aceasta piesa ar fi data pe spate literally (PS : mama e tot roacheritza :D). Am fost placut impresionata de vocea "noua" a lui Mihnea (noua cel putin pentru mine), pe care n-am remarcat-o atat de melodioasa ever.

"True Sunshine" continua nota acustica a albumului cu care te obisniesti repede. Inca nu am ajuns sa apreciez piesa la adevarata ei valoare, poate e o nota subiectiva...

"Deadends" : n-am inteles inca de ce s-a comentat legat de dictia "imperfecta" (zic ei) a lui Mihnea. Piesa suna foarte bine si versurile se inteleg clar. Mai mult, chiar mi se pare ca da o nota aparte melodiei. Mi se par fantastice tranzitiile vocii de la calm si linistit la agresiv si intens, este inca o piesa care personal imi place foarte mult.

Senzatia continua in "No Retun". Imi place mult cum se joaca bass-ul pe fundal si dialogul vocilor. Sunt foarte curioasa cum suna live aceasta piesa :) (chitara solo cam cuminte pana acum, dar era de asteptat), de fapt aici observ primul solo de chitra daca stau sa ma gandesc mai bine. Ce chestie.... vorbesti de lup si lupul... :D

"Kill The Dancer"
Urmeaza o piesa mai lenta, mai sensibila, foarte simpla, e totul clean, curat. "Close my eyes and dream of you"... defineste perfect starea pe care ti-o creeaza, o tranchilitate apasatoare, mai degraba o resemnare.

Nici nu am observat trecerea la piesa urmatoare, "Hunt the Wire", vocea lui Mihnea m-a trezit. Nu stiu a cui a fost ideea de a pune delay pe trompeta dar toate felicitarile mele, suna bestial. Toata instrumentatia e mai deosebita, mai lucrata la piesa asta.

Savurez contratimpii de la "Floodmoses". O piesa cu mult potential. Nu pot aprecia corect complexitatea tehnica a piesei pentru ca nu stapanesc bine nici un instrument, insa apreciez complexitatea trairilor pe care le transmite. Luna Amara sunt "tatici" la capitolul instrumentatie, asa ca ii las pe ei sa se ocupe de asta fara sa imi fac probleme :D

"Little Sun" incepe cu o surpriza, eram in masina si am inceput sa ma uit dupa avioane. Mai tarziu am citit pe un blog sau pe undeva povestea microfonului scos pe geam. Se intampla "o poveste" in piesa asta, trebui sa o asculti ca sa iti dai seama. Este o calatorie prin mai multe stari in piesa asta. Imi da senzatia ca Mihnea este asezat undeva intr-un punct fix si toate lucrurile se petrec in jurul lui, imagini si amintiri, poate franturi de viitor. Finalul cu sunetul de leagan imi da un alt inteles al piesei si anume ca piesa ar fi dedicata unui copil, nicidecum unei femei.

Pentru "Mara" nu pot sa spun decat ca e putin altfel decat ma asteptam, avand ca termen de comparatie varianta live pe care presupun ca o stiti cu totii. Evident calitatea sunetului este indiscutabil mai buna dar ca si feeling prefer varianta live. Varianta aceea are, zic eu, mai mult suflet, sau transmite mai multe emotii. Inca o data, este o tenta subiectiva, dar oricum ma bucur ca o pot asculta la o asemenea calitate.

In concluzie, am descoperit o Luna Amara matura, cu un stil mult mai asezat care inca nu a epuizat ce are de spus. In peisajul romnesc as incadra albumul aceasta intr-o nota de 9.9 din 10, fiind un album foarte asteptat de mine si care nu mi-a inselat asteptarile.

Luna Amara