In Flames We Trust - cronica de concert, Arenele Romane

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 3 Octombrie 2011

Concertul anului, pentru mulți tineri (și mai puțin tineri, căci în public am văzut persoane trecute de vârsta a doua), după cum unii dintre participanți au afirmat, In Flames + Noctiferia (ca trupă de deschidere) a fost un succes din toate punctele de vedere. A strâns un număr mare de oameni, showul a fost la nivel înalt, cu cele două trupe dând pe scenă tot ce au mai bun și nu am văzut oameni nemulțumiți (poate doar de faptu că trupa nu a cântat nu știu ce piesă preferată, și eu mă număr printre cei care ar fi vrut să audă Black&White și/sau Free Fall, dar ținând cont că trupa are multe albume, este imposbil să-i mulțumești pe toți) după încheierea spectacolului. Poate ar fi fost fain dacă aveam și flăcări, cum se obișnuiește la majoritatea concertelor și o cortină care să cadă la intrarea trupeților pe scenă, dar a fost bine și așa.

Pe la ora 19.00 s-a dat drumul publicului la Arene și la ora 20.00, Noctoferia a dat startul showului, acaparând publicul de la prima piesă. Nu știam nimic despre ei, doar că sunt din Slovenia și că au un album cu nume cool, Slovensk Morbida, dar nu prea ascultasem mai nimic și nu știam sincer la ce să mă aștept. Însă după primele melodii mi-am dat seama că am în față o trupă bună, care merită să ajungă mai cunoscută și care pur și simplu rupe scena. Vocalul (care și-a demonstrat abilitățile de toboșar pe penultima piesă, când s-a așezat în spatele unor tobe mai mici, în care a bătut cu putere , în timp ce cânta) este un bun entertainer, a comunicat cu publicul, s-a mișcat încontinuu și cel mai important, se pricepe la cântat, are o voce puternică, un growl foarte adânc și o voce clean bună. Mi-a amintit oarecum de solistul cel nou de la Amorphis sau de cel de la Inactive Messiahah. Au cântat 40 de minute, un death metal melodic cu accente industrial, au dedicat o piesă lui Vlad Țepeș, pe care l-a numit solistul, o persoană dragă lui, au pregătit terenul pentru In Flames. Într-un cuvânt, și-au făcut bine treaba.

La 21.00 In Flames și-au făcut apariția, după un scurt intro și au început în forță cu piesa Sounds Of  a Playground Fading, de pe albumul omonim, lansat anul acesta. În total au cântat multe piese de pe acest album, lucru care era de așteptat, din moment ce trupa se află în turneu de promovare a acestui ultim album. Am avut parte de un Anders tuns, cu barbă și cu șapcă, dar foarte energic și cu vocea practic neschimbată și nealterată de timp. Din păcate nu au cântat mai mult de pe albumele de început și s-a simțit puțin lipsa lui Jesper, chiar dacă noul membru,deja vechi, este integrat în trupă și își face bine treaba, dar na, nu ai cum să mulțumești pe toată lumea.  Au cântat corect, au făcut spectacol, au îndemnat la circle pitt, lucru care s-a și întâmplat pe piesa The Mirror`s Truth, au făcut Arenele să sară în aer pe Only For The Weak, au făcut poze cu publicul, au ancorat steagul României, pe care scria In Flames pe scenă, a fost un show complet și complex.

Un incident a avut loc când, în timpul unei pauze o tipă a cerut autograf și chiar dacă a certat-o cu blândețe, spunându-i că acum cântă, nu dă autografe, Anders e cerut un șpix și un tip din primul rând i l-a aruncat în cap, poate din greșală, însă solistul, vădit afectat i l-a returnat în aceeași manieră, spunând mai în glumă că e galben și lui îi place negrul. Apoi a dat autograf și a îndemnat ca de acum înainte când cineva mai aruncă cu ceva în el. Acel ceva să fie bere.  Au cântat 17 piese, cele mai multe de pe noul album, dar și clasicele Colony, Pinball Map, Cloud Connected, Trigger, My Sweet Shadow, Take this Life, Alias, Swim , The Hive,The Quiet Place. In premiera, au cantat, piesa Darker Times.

Showul s-a terminat la ora 23.00 și a urmat o scurtă sesiune de autografe și poze cu trupele. A fost o seară reușită și o bucurie pentru mulți oameni, printre care mă număr și eu.