Cronica Trooper lansare album Voodoo in Bucuresti

Autor: Lenore, 11 Decembrie 2011

Trooper au lansat anul acesta un nou album, "Voodoo". Intr-o prezentare inedita (albumul fiind disponibil doar on-line sau pe un stick, insotit de o papusa voodoo), noul album a avut parte de o lansare pe masura in Bucuresti, pe 8 decembrie. Adunarea s-a dat la The Silver Church Club, unde intrarea era luminata de torte, anticipand intr-un fel atmosfera incinsa ce avea sa se creeze odata cu inceputul concertului.

In tot acest turneu de promovare al albumului Voodoo (ce s-a incheiat deja, la momentul la care scriu aceasta cronica), Trooper au fost insotiti de o tanara trupa din Braila, Addiction.

Addiction se autodefinesc stilistic ca hard & heavy cu influente progressive si muzica lor suna foarte bine live. Nu a fost prima data cand i-am vazut in concert (ii mai vazusem la Targoviste, tot in acest turneu) dar joi, trupa asta a stralucit cu adevarat. Addiction au prezentat un setlist format din piese propri ("Antisocial", "O Singura Viata") si cover-uri (Dream Theater - Hollow years, Metallica - Enter sandman).

Piesele lor au incalzit publicul asa cum trebuia si au fost aplaudati de toata lumea. Din punctul meu de vedere, Addiction sunt o trupa cu un pas mai sus decat celelalte trupe tinere din underground, datorita talentului lor, perseverentei, inspiratiei si unui turneu care le-a adus cu siguranta nenumarati fani, printre care ma numar si eu. Bravo si la mai mare, Addiction!

Dupa aceasta deschidere, s-a tras cortina (imprimata cu numele de Trooper), semn ca ni se pregatea ceva in spatele acesteia. Stiam dinainte ca acest show este unul la care se lucreaza de cateva luni dar, nici in cele mai frumoase vise nu puteam sa anticipez ceea ce s-a intamplat pe scena de la The Silver Church. Intre scena si public s-a lasat un spatiu special pentru echipa de spectacole pirotehnice Hypnosis, ce avea sa incalzeasca la propriu publicul si sa intregeasca un show metalic de nota 10.

La momentul cand s-a tras cortina, atentia ne-a fost captata imediat de ceea ce se intampla pe scena: Trooperii erau imbracati in costume noi (de la Rebel Style), aveau niste masti uriase pe fata, doua domnisoare se jucau cu focul la propriu in fata publicului iar prima piesa ce se auzea din boxe era chiar piesa "Voodoo" ce cu ritmul sau te prindea si ajungeai sa repeti obsesiv o data cu Coiotu: "Uita de tine, intra in vis si asculta de mine!".

A doua piesa a fost tot una de pe noul album, "Rugaciunea soldatului", o piesa ce se va regasi probabil in multe din setlisturile concertelor viitoare iar apoi, ne-am intors cu totii in timp cu piesa "De la inceputuri" (o surpriza pentru toata lumea, fiind cantata foarte rar in concerte). Dar surprizele nu s-au incheiat aici, era doar preludiul a ceea ce avea sa urmeze. S-au cantat piese de pe toate albumele Trooper, o retrospectiva ce a durat aproape 3 ore si care parea un vis ce nu as fi vrut sa aiba sfarsit.

Trooper si-au amintit de primele lor concerte in Bucuresti si piesele pe care le cantau atunci in engleza ce s-au regasit ulterior pe albumul Trooper I, asa ca am avut parte de "Totul e fals" si "Orizonturi" in variantele originale. Piesele "In stele" si "O viata este prea mult", doua piese foarte lungi si complexe, si-au gasit si ele locul in setlistul acestui concert special.

Piesa "Radacini de lume", o piesa instrumentala ce se potriveste foarte bine intr-un show live a fost un fel de introducere pentru momentul imediat urmator, trecerea prin albumul "Vlad Tepes", un album de care eu ma simt foarte atasata. Sunt mandra ca sunt din Targoviste si albumul asta spune istoria noastra, asa cum a fost ea, in ritm de rock.

Au fost si invitati speciali pe scena alaturi de Trooper, ca de fiecare data la o lansare de album. Pe langa un artist de la teatrul Masca ce a venit pe picioroange si ne-a tinut cu sufletul la gura pe toti, cu un medley format din piese rock clasice romanesti (Semnal M, Chrom Dioxid, Iris, Compact) Trooper le-au facut intrarea lui Gabi "Gurita"Nicolau si Eugen Mihaescu (ex-Krypton) alaturi de care au cantat hit-ul "Fara teama".

"Doar a mea" si "17:00" nu au facut decat sa ne faca pofta sa vrem si mai mult Trooper. Si acestia, ca de obicei, nu au dezamagit si au continuat sa ne tina in priza cu cele mai bune dintre creatiile lor. A urmat un moment acustic, asa cum a fost si concertul de reintoarcere pe scena pentru Balaurul din primavara si am avut parte de un colaj format din "Pentru tot ce-a fost", "Catre alte vieti", "Dorinta" si "Unde esti".

Cei care au mai fost la concerte Trooper stiu ca de la un astfel de concert nu lipsesc niciodata trei piese. Astfel, "Amintiri", "Tari ca muntii" si "Strigat" au fost cantate de public cot la cot cu cei de pe scena. O nebunie ce mi-a adus o zdravana durere de ceafa a doua zi.

Pentru bis, fiindca Trooper nu ar fi putut sa plece din club fara asa ceva, acestia i-au chemat pe scena pe invitati si pe Addiction si au cantat "Vino cu mine", o piesa ce va deveni probabil un imn al tinerei generatii de rockeri. Acesta a fost finalul, o seara memorabila ce nu va fi uitata prea curand de cei prezenti la eveniment.

Multumim Trooper pentru ca existati, pentru muzica voastra si dedicarea fata de scena rock, ne inclinam in fata voastra!

Hai cu rocku'!