Cronica Trooper, TDM in club Hush, Pitesti

Autor: Alex, 7 Februarie 2011

Trooper si-au continuat turneul de promovare a albumului aniversar 15, pe 4 februarie sustinand un concert la Pitesti, gazduit de clubul Hush. Programul concertului continea doua trupe, pentru deschidere fiind aleasa trupa TDM.

Aflat pentru prima data in Hush, prima impresie a fost ca locul e amenajat intr-un mod total nepotrivit pentru un concert metal. Mese multe, dispuse prin toata incaperea, inclusiv la aproape un metru in fata scenei foarte mici. M-am gandit ca e datorita orei timpurii si inaintea concertului vor muta niscaiva mobilier pentru buna desfasurare a concertului.

Pe la ora 19, chelnerita a impartit niste anunturi scrise prin care clubul isi ruga clientii sa se abtina de la fumat pe durata concertului. Evident ca aproape nimeni nu a respectat indemnul, in zona stabilindu-se un strat gros de fum, datorita si lipsei de aerisire. Am aflat apoi ca absolut toate mesele sunt rezervate pe durata concertului si am privit cum o parte din lume pleaca, cu reactii de-a dreptul ilare: "Cum sa stam noi atatea ore in picioare la concert?!?" Pai fratilor, voi faceti headbanging stand pe scaun?
Pana la urma, datorita lipsei de spatiu, pe toata durata concertului, o parte din public a stat ingramadita intr-un semicerc foarte inghesuit in fata scenei, prelungit pe un coridor ingust, in timp ce restul priveau pasivi de la mese.

Concertul a fost deschis de trupa TDM pe la ora 21, dupa cateva soundcheckuri scurte. In ciuda glumelor care se faceau pe seama numelui la inceput ("Technical Death Metal!" strigau unii; ulterior am aflat ca abrevierea vine de la "Trupa din Mansarda", referire la originile formatiei), trupa a avut parte de un recital bun (insa nu lipsit de probleme - pe la inceput microfoanele au murit complet, solista fiind nevoita sa fuga de la unul la altul; unei chitari i-a sarit un buton etc.), insa destul de scurt, cu tot cu bisul cerut de public la final.
Totusi, in ciuda prestatiei bune si a posibilelor interpretari ale numelui, TDM n-are nicio treaba cu metalul. Muzica a fost buna pentru genul sau (progressive pop-rock), dar nepotrivita pentru un concert metal.

A venit apoi momentul mult asteptat: concertul Trooper, in cadrul caruia am avut parte de 2 ore de heavy metal cu piese alese din discografia Trooper (nu au lipsit Cum vreau eu, Doar a mea, Nu trebuie sa vrei, Old School Baby, Solii turci, Strigat), asezonat cu niscaiva coveruri (Queen, AC/DC) si incheiat triumfal cu Fear of the Dark. Desi preocupat si de fotografiere, am trait muzica alaturi de cei din fata, am cantat cu ei, am topait si ne-am calcat pe picioare.
Cu toate acestea, pentru un concert aniversar, ma asteptam sa se cante exclusiv compozitiile proprii. Trooper au o discografie suficient de larga pentru a oferi ore intregi de muzica proprie, de calitate.
Aceleasi coveruri le-am auzit la mai toate concertele Trooper si deja nu mai au niciun fel de prospetime; desi interpretarea a fost fara cusur, nici Queen, nici AC/DC, nici Maiden nu sunt Trooper.

Nici sarbatoritii n-au scapat de problemele tehnice: microfonul buclucas i-a pus ceva probleme Coiotului chiar de la inceput, insa calitatea sunetului in restul concertului a fost acceptabila.

Per total, muzica si o parte din public au fost punctele forte ale concertului. Bile negre pentru clubul Hush, datorita problemelor cu sunetul si organizarii prost gandite - de parca se asteptau la o cantare relaxata si anosta, nu un concert al trupei care la momentul actual domina heavy metalul romanesc. Pacat.