Interviu cu cei de la Kamelot

7 octombrie 2016
Înaintea sosirii americanilor de la Kamelot la Maximum Rock Festival 2016, am stat de vorbă cu chitaristul Thomas Youngblood, liderul trupei. Deși a refuzat să intre în detalii legate de schimbările de soliști vocali, s-a arătat deschis tuturor celorlalte întrebări, lucru pe care vă invităm să-l constatați mai jos.



Să începem cu puțină istorie. Când ați început, Florida era cunoscută mai ales pentru scena înfloritoare de death-metal. V-a tentat vreodată să abordați acest gen?

Nu, nu mi-a plăcut niciodată muzica asta, eu am crescut cu Savatage, Crimson Glory, Saigon Kick, Iron Maiden, Judas Priest, chestii din astea. Nu era o scenă chiar așa de mare în Tampa, ci mai mult în împrejurimi. Tampa a avut o scenă imensă de metal și glam și sfârșitul anilor 1980 a fost deosebit în acea zonă.

Astăzi, la al doilea album făcut împreună, Tommy este implicat și el în procesul de compoziție?

Categoric, a fost esențial la compoziția albumelor „Haven” și „Silverthorn”. Ne așteptam ca trupa să progreseze de când a venit, dar ne-a depășit așteptările. Acum cântăm în mai multe țări decât oricând, cu turnee mai lungi decât oricând. E fantastic și se datorează muncii asidue, dar și fanilor extraordinari.

„Haven” ar trebui să reprezinte consolidarea acestei componențe. Simți că lucrurile funcționează la nivel personal sau e vorba doar despre muncă profesionistă?

Sincer, suntem prieteni foarte buni. Acum, în turneu, nu există probleme și toată lumea de pe scenă chiar își dorește să fie acolo. Cred că fanii văd legătura dintre membrii trupei. E clar că nu e vorba doar despre muncă, e mai special.

„Faust” de Goethe a inspirat mulți artiști, de la Thomas Mann la Cradle of Filth. I-ați studiat îndeaproape piesa de teatru înainte să o adaptați sau e vorba de o interpretare mai degrabă personală.

Ne-am inspirat în mod liber din povestea lui Faust pe „Epica” și „The Black Halo”. În poveste, Ariel, personajul nostru principal, se luptă cu forțele dinăuntrul lui, Mefisto, care reprezintă răul, și Helena – care acum a murit – forța binelui. Åži încă mai caută și călătorește, lucru pe care am încercat să-l descriem prin muzică. Faust este privit ca o tragedie, în sensul că nu reușește niciodată să ajungă la împlinire sau să accepte dragostea, dar cel puțin, la sfârșitul vieții, își dă seama că unele dintre alegerile lui nu au fost dintre cele mai bune.


Ascult „Revolution” și mă întreb dacă nu cumva Kamelot a devenit o trupă militantă, politică.

N-aș spune asta. Mă țin departe de politică și de obicei și de religie, deși ne mai jucăm cu teme religioase și idei despre religie. Cred că un cântec ca „Revolution” lipsea din catalogul trupei. Încercăm mereu să ieșim din zona noastră de confort.

De obicei sunteți întrebați ce vă amintiți despre cutare țară, eu însă aș vrea să știu dacă aveți timp să vizitați locurile, să aflați câte ceva despre cultura țărilor în care cântați, în ciuda programului încărcat.

Da! Încerc mereu să văd cât mai mult din fiecare oraș în care cântăm. Uneori mă duc acolo cu o zi înainte să ajungă restul trupei și mă uit de jur împrejur. Sau stau o zi în plus, la sfârșitul turneului, lucru pe care l-am făcut recent. Nu am cuvinte să spun cât de important este să vezi alte culturi și stiluri de viață.

Se observă o anumită tensiune crescândă: cred că a început cu asasinarea lui Dimebag și a atins un punct culminant cu atacurile teroriste de la Bataclan. Simțiți o anumită presiune, anxietate, când sunteți pe scenă?

Suntem mereu atenți, dar nu lăsăm aceste lucruri să ne afecteze pe scenă. Oricând și oriunde se poate întâmpla ceva.

Oamenii simt nevoia să împartă lucrurile în categorii. Poate din cauza aluziilor medievale din nume și din unele versuri, unii v-au pus eticheta „power metal”, în timp ce alții se agață de „progresiv”. Nu am de gând să vă cer să vă etichetați, însă încearcă să definești peisajul muzical Kamelot din perspectiva compoziției și a interpretării.

Metal progresiv simfonic ar fi categoria, dar avem elemente de rock, gothic, power, speed și așa mai departe. Deci pur și simplu Kamelot.

Cu toate noile sonorități și trupe sau cântăreți care ajung celebri și dispar în câțiva ani – „15 minute de celebritate”, cum ar fi spus Andy Warhol – crezi că stilul vostru de metal mai degrabă tradițional va mai conta peste 10 ani?

Cu siguranță muzica onestă și metal-ul în special au cei mai buni și mai fideli fani. Uită-te la trupe ca Maiden și Metallica, astăzi mai mari decât oricând. La încercare vor fi puse trupele care compun hituri peste noapte și muzică pentru radio. Vor rezista aceste trupe? Timpul ne va spune.

Transmite-le te rog un mesaj cititorilor noștri și fanilor români care vor veni la concertul vostru de la București.

Salut! Trebuia să cântăm anul trecut la București, dar concertul nu s-a mai făcut, nu din vina noastră. Unii dintre noi au fost deja în România, au stat acolo câteva zile și le-a plăcut la nebunie. Așteptăm cu nerăbdare să cântăm, în sfârșit, la București!

https://youtu.be/-3UHqxGCL94

Trupa Kamelot susține un concert în prima zi a festivalului Maximum Rock Festival, în data de 14 octombrie 2016, la Arenele Romane din București. Biletele pentru cele două zile se găsesc online pe pe http://www.AmBilet.ro, http://www.IaBilet.ro, dar și în rețeaua Eventim.ro (Magazinele Germanos, Orange, Vodafone, Domo și librăriile Cărturești și Humanitas) la prețul de 125 lei, respectiv 135 lei în timpul festivalului.

Event: 14-15.10.2016 Maximum Rock Festival