Concert ABBA Mania Tribute in Hard Rock Cafe

24 septembrie 2011
Sâmbătă, 24 septembrie 2011, începând cu ora 22:30 sunteți invitați la un concert al trupei ABBA Mania Tribute în Hard Rock Cafe.

Prețul unui bilet este de 40 lei. Biletele sunt disponibile la Hard Rock Cafe. Pentru rezervari: 021 2066261.

Nu sunt suedezi, sunt italieni, dar asemănarea perfectă cu regii disco și vocile excelente i-au urcat rapid pe cei de la ABBA Mania Tribute printre favoriții cluburilor din Roma. După patru ani în care și-au consolidat renumele în discotecile din sudul Italiei, trupa aduce și în România un show strălucitor, care reproduce întocmai spectacolele cu care celebrul qvartet suedez cucerea lumea în urmă cu patru decenii.

Trupa ABBA Mania s-a înființat în anul 2007, la ideea cântăreței Katia Marafioti, care a adunat câțiva dintre cei mai buni muzicieni și coregrafi italieni pentru a pune la punct un numar de spectacole disco '70 care să aducă un omagiu celor care au urcat în cele mai tari topuri ale lumii piese precum "Knowing Me, Knowing You" sau "Gimme, Gimme". Asemănările sunt uluitoare, iar diferențele, greu de găsit: într-o lume care se distrează privind înapoi, amatorii de show-uri neo-retro au primit cu aplauze o versiune fără cusur a teribililor Björn, Benny, Agnetha și Frida. Arată la fel, cântă la fel, dansează la fel și, în plus, adaugă ceva nebunie italiană unui spectacol care oricum celebra bucuria și cheful de viață din anii nebuni ai showbizului internațional.

Strălucitoare, lucioase, colorate - costumele au fost croite și ele ținând seama de mesajul pe care trupa suedeză îl aducea unei lumi care-și savura, în anii "˜70, libertatea de a gândi orice. "Pantalonii evazați, combinezoanele albastru electric cu paiete, cizmele lungi argintii și celebrele rochii albe foarte scurte, toate acestea sunt părți importante ale unei mărci pe care o știm atât de bine și astăzi. Am studiat, alături de stiliști, toate elementele acestui puzzle, și am creat o replică perfectă a trupei ABBA", spune Katia Marafioti, lidera trupei italiene. Imaginea a fost ajustată, apoi, în saloanele de coafură, unde, vreme de câteva luni, a fost căutată formula perfectă între nenumăratele variante în care celebrii predecesori s-au prezentat, de-a lungul timpului, în fața publicului. De la buclele cu care Agnetha stabilea normele în saloanele de înfrumusețare ale vremii, la bretoanele retezate care-i recomandau spre final, în anii "˜80, frezele hippie ale băieților, bărbile la care se lucra serios cât să pară neglijente - toate aceste detalii asigură succesul, dacă vrei să te compari cu unii care au vândut 370 de milioane de discuri în toată lumea și sunt, până în ziua de astăzi, nedetronați în recordurile de audiență. "Să nu uităm că 54 la sută din populația globului îi văzuse, în anii "˜70, pe cel de la ABBA", spune Katia.

Pentru că piesele suedezilor au ținut luni de zile primele locuri în cele mai importante topuri ale lumii, pentru că mulți le fredonează și astăzi refrenele și pentru că până și copiii ar putea spune pe de rost versurile unor cântece ca "I Have a Dream" sau "Knowing Me, Knowing You", vocile nu pot fi altfel decât "unu pe unu". Artiștii reuniți în ABBA Mania Tribute Band au fost aleși în urma unui casting minuțios, astfel încât vocile să fie natural aproape de cele originale. Restul a fost șlefuit cu multe ore de repetiții. De altfel, publicul italian și un juriu al postului de televiziune Sky Italia le-a dat, în 2009, un vot de excelență și titlul de cea mai bună replică italiană a trupei suedeze ABBA. "Vom cânta la București, vreme de două ore, cele mai cunoscute și mai iubite dintre piesele trupei ABBA, de la "The Winner Takes It All", la "Dancing Queen", "Fernando", "Take a Chance on Me" și nenumărate altele din hiturile care au înnebunit lumea din 1973 până în 1981, când ABBA lansa ultimul album de studio, "One Of Us", spune Katia. 

De la ABBA la Frank Zappa, în lume există zeci de mii de trupe tribut, care cântă prin baruri, dar și în teatre prestigioase cu o capacitate de peste două mii de locuri, cum ar fi, de pildă, Carnegie Hall din New York. Diferite de "cover-band"-uri, trupele tribut au o definiție și o filosofie aparte. De regulă, în asemenea trupe există muzicieni foarte talentați, care ar putea avea propria carieră. Lipsă de originalitate sau un gest suprem de respect pentru gloria unui star? Până la urmă încă de prin anii "˜60 performerii au început să cânte piese scrise de alții, spun unii critici, acreditând ideea că până și acest obicei este o formă de "tribut", adus, de data asta, compozitorului. O dată ce Bob Dylan sau Beatles au intrat în scenă, valul de simpatie s-a îndreptat spre cantautori, fără a-i critica prea aspru, însă, pe unii ca Frank Sinatra sau Celine Dion, care preferă să interpreteze creațiile altora. Interesul pentru trupele tribut a creat în vestul Europei o întreagă industrie, care își anunță succesele până și în cele mai importante instanțe ale branșei. Revista Pollstar, de pildă, urca, nu demult, trupa "1964", un tribut Beatles, pe locul 167 în topul celor mai interesante performanțe live. Trupa "The Machine", un tribut Pink Floyd fondat în 1990 în Statele Unite, a susținut o mie de spectacole într-un an - dintre care unele în săli de prestigiu -, au ajuns să vândă chiar albume și DVD-uri cu concertele lor. Unii artiști-tribut au avut încă și mai mult noroc. Tim "Ripper" Owens, de exemplu, care cânta în trupa tribut "British Steel", a ajuns să-l înlocuiască pe Halford în 1992 în prestigioasa Judas Priest, iar Tommy Thayer, care cânta în tributul Kiss pe nume "Cold Gin" a reușit, în 1992, să-l înlocuiască pe Ace Frehley în trupa originală. "În cazul unora ca Beatles sau ABBA, trupele tribut au o importanță aparte, pentru că mențin în atenția publicului o muzică pe care cei care au creat-o nu o mai cântă live", spune critica internațională.

Hard Rock Cafe București
http://www.hardrock.com/bucharest