25 septembrie 2019 Organizatorii Rockstadt Extreme Fest 2020 au confirmat un nou nume pe afisul festivalului: Cattle Decapitation (Progressive Death Metal / Deathgrind / Grindcore) din SUA.
Un nume care influențează industria muzicală internațională de peste 19 ani și care a adus la lumină șapte albume (și unul anunțat pentru finalul acestui an), Cattle Decapitation sunt una dintre cele mai efervescente, virulente și neobosite forțe ale genurilor muzicale extreme.
Secretul trupei? Refuzul de a face compromisuri și, după cum spune Travis Ryan, vocalul trupei, "sentimentul că, pe măsură, ce înaintăm în vârstă, avem tot mai puține de pierdut, un sentiment eliberator, de fapt, care ne ajută să experimentăm până la extrem, urmând neobosiți dorința de a compune ceva nou și plin de energie explozivă".
Povestea trupei de deathgrind/ death metal, ce și-a făcut un renume din apariţiile nonconformiste şi controversate de pe scena metal internaţională, începe în 1996 în San Diego, California (SUA). Cum numele o spune, multe dintre piese Cattle Decapitation abordează unele dintre cele mai importante subiecte ale societății contemporane, protestând împotriva abuzului umanității asupra mediului înconjurător și făcând referire la teme precum: mizantropia, genocidul rasei umane sau abuzurile comise asupra animalelor, unele dintre materiale trupei ilustrând ființele umane în situații la care sunt condamnate animalele de către unii oameni (experimente sau lichidare).
Controversele care au însoțit trupa de-a lungul carierei s-au născut nu doar din subiectele abordate, din vehemența versurilor sau a compozițiilor, ci și datorită artwork-ului ales de grup pentru albume. "To Serve Man", spre exemplu, lansat în 2002, a făcut valuri în Germania, unde compania de distribuție locală a refuzat să promoveze noul material din cauza graficii alese pentru coperta albumului. Situația s-a repetat și cu ocazia materialului apărut la numai doi ani după, când "Humanure" a fost cenzurat sau nu a fost distribuit în unele țări din cauza graficii de pe copertă, îngreunând astfel accesul fanilor la noile piese.
Pe lângă discuțiile apărute în aceste situații, melodiile trupei și modul de ilustrare ales pentru promovarea albumelor au atras atenția și înțelegerea mesajelor Cattle Decapitation de către jurnaliștii de profil, unul dintre ei (Garry Sharpe-Young), subliniind, de altfel, că "această trupă este una dintre acele puține formații de metal ale căror mesaje lovesc la fel de puternic precum muzica pe care o compun". Iar aceste mesaje cu impact nu au încetat să apară, în 2012 fiind lansat "Monolith of Inhumanity", album primit cu entuziasm de fani și de critica de specialitate. Materialul a fost completat de turnee alături de nume cunoscute ale scenei internaționale, precum: Suffocation, Cryptopsy, The Black Dahlia Murder, Deicide, Behemoth, Hate Eternal sau Krisiun.
2015 a adus "The Anthropocene Extinction", sub umbrela Metal Blade Records, care a continuat seria de recenzii pozitive generate de formație de-a lungul carierei, fiind definit drept încă o mostră ce confirmă poziția materialelor trupei drept cele mai violente expresii muzicale ale spectrului metalului extrem, piese ce forțează limitele cunoscute sonore ale virulenței, dar reușesc să păstreze muzicalitatea fără a știrbi din intensitate.
La nivel liric, dacă prin "Monolith of Inhumanity" este descris dur și explicit destinul cu care s-a confruntat specia umană pentru ca a insistat să exploateze și să distrugă planeta pe care trăia, albumul "The Anthropocene Extinction" continuă și dezvoltă această poveste dură, plasând locul acțiunii în era ce urmează dezastrului ecologic, uitându-se la consecințele care continuă să afecteze Pământul, întregul ecosistem, asemeni unui domino care se prăbușește chiar și după dispariția rasei umane. Astfel, "The Anthropocene Extinction" este plasat după momentul distrugerii pe care umanitatea și l-a adus asupra sa, albumul fiind definit de Travis Ryan drept "cel mai deprimant album pe care l-a înregistrat vreodată". Pe lângă succesul comercial, acest material reprezintă și primul al Cattle Decapitation care a ajuns pe locul 100 în topul Billboard 200.
Iar finalul anului 2019 pregătește o nouă surpriză fanilor genului extrem, oferită de mult așteptata lansare a celui mai nou material al grupului, intitulat "Death Atlas" și pregătit sub atenta coordonare a producătorului Dave Otero (Allegaeon, Cephalic Carnage). Acesta definește, de altfel, noul material drept unul în care fiecare detaliu a fost atent lucrat și în care fiecare secundă, de la început și până la final, este rezultatul unei munci îndelungate.
Un nume care influențează industria muzicală internațională de peste 19 ani și care a adus la lumină șapte albume (și unul anunțat pentru finalul acestui an), Cattle Decapitation sunt una dintre cele mai efervescente, virulente și neobosite forțe ale genurilor muzicale extreme.
Secretul trupei? Refuzul de a face compromisuri și, după cum spune Travis Ryan, vocalul trupei, "sentimentul că, pe măsură, ce înaintăm în vârstă, avem tot mai puține de pierdut, un sentiment eliberator, de fapt, care ne ajută să experimentăm până la extrem, urmând neobosiți dorința de a compune ceva nou și plin de energie explozivă".
Povestea trupei de deathgrind/ death metal, ce și-a făcut un renume din apariţiile nonconformiste şi controversate de pe scena metal internaţională, începe în 1996 în San Diego, California (SUA). Cum numele o spune, multe dintre piese Cattle Decapitation abordează unele dintre cele mai importante subiecte ale societății contemporane, protestând împotriva abuzului umanității asupra mediului înconjurător și făcând referire la teme precum: mizantropia, genocidul rasei umane sau abuzurile comise asupra animalelor, unele dintre materiale trupei ilustrând ființele umane în situații la care sunt condamnate animalele de către unii oameni (experimente sau lichidare).
Controversele care au însoțit trupa de-a lungul carierei s-au născut nu doar din subiectele abordate, din vehemența versurilor sau a compozițiilor, ci și datorită artwork-ului ales de grup pentru albume. "To Serve Man", spre exemplu, lansat în 2002, a făcut valuri în Germania, unde compania de distribuție locală a refuzat să promoveze noul material din cauza graficii alese pentru coperta albumului. Situația s-a repetat și cu ocazia materialului apărut la numai doi ani după, când "Humanure" a fost cenzurat sau nu a fost distribuit în unele țări din cauza graficii de pe copertă, îngreunând astfel accesul fanilor la noile piese.
Pe lângă discuțiile apărute în aceste situații, melodiile trupei și modul de ilustrare ales pentru promovarea albumelor au atras atenția și înțelegerea mesajelor Cattle Decapitation de către jurnaliștii de profil, unul dintre ei (Garry Sharpe-Young), subliniind, de altfel, că "această trupă este una dintre acele puține formații de metal ale căror mesaje lovesc la fel de puternic precum muzica pe care o compun". Iar aceste mesaje cu impact nu au încetat să apară, în 2012 fiind lansat "Monolith of Inhumanity", album primit cu entuziasm de fani și de critica de specialitate. Materialul a fost completat de turnee alături de nume cunoscute ale scenei internaționale, precum: Suffocation, Cryptopsy, The Black Dahlia Murder, Deicide, Behemoth, Hate Eternal sau Krisiun.
2015 a adus "The Anthropocene Extinction", sub umbrela Metal Blade Records, care a continuat seria de recenzii pozitive generate de formație de-a lungul carierei, fiind definit drept încă o mostră ce confirmă poziția materialelor trupei drept cele mai violente expresii muzicale ale spectrului metalului extrem, piese ce forțează limitele cunoscute sonore ale virulenței, dar reușesc să păstreze muzicalitatea fără a știrbi din intensitate.
La nivel liric, dacă prin "Monolith of Inhumanity" este descris dur și explicit destinul cu care s-a confruntat specia umană pentru ca a insistat să exploateze și să distrugă planeta pe care trăia, albumul "The Anthropocene Extinction" continuă și dezvoltă această poveste dură, plasând locul acțiunii în era ce urmează dezastrului ecologic, uitându-se la consecințele care continuă să afecteze Pământul, întregul ecosistem, asemeni unui domino care se prăbușește chiar și după dispariția rasei umane. Astfel, "The Anthropocene Extinction" este plasat după momentul distrugerii pe care umanitatea și l-a adus asupra sa, albumul fiind definit de Travis Ryan drept "cel mai deprimant album pe care l-a înregistrat vreodată". Pe lângă succesul comercial, acest material reprezintă și primul al Cattle Decapitation care a ajuns pe locul 100 în topul Billboard 200.
Iar finalul anului 2019 pregătește o nouă surpriză fanilor genului extrem, oferită de mult așteptata lansare a celui mai nou material al grupului, intitulat "Death Atlas" și pregătit sub atenta coordonare a producătorului Dave Otero (Allegaeon, Cephalic Carnage). Acesta definește, de altfel, noul material drept unul în care fiecare detaliu a fost atent lucrat și în care fiecare secundă, de la început și până la final, este rezultatul unei munci îndelungate.